Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در پی بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌های سهمگین، بیش از چهار میلیون نفر از مردم سراسر هند، نپال و بنگلادش وادار به ترک خانه‌های خود شدند و بیش از 100 نفر دیگر نیز قربانی بارندگی‌های موسمی این کشورها شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، استانهای فقیر «آسام» و «بهار» هند در میان آندسته از مناطقی بودند که متحمل بیشترین خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌‌های ویرانگر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 10 روز گذشته، به واسطه بالا آمدن آب در آسام واقع در شمال شرقی هند، بیش از 4.3 میلیون نفر از مردم این منطقه از خانه‌های خود آواره شدند.

شبکه‌های تلویزیون محلی، جاده‌ها و خطوط ریلی بهار را در حالی نمایش می‌دهد که زیر آب فرو رفته است و مردم این منطقه دارایی‌های خود را بر روی سرهایشان گرفته و در میان آب حرکت می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، سیلاب‌های ویرانگر در منطقه جنوب آسیا سالانه به آواره شدن و مرگ تعداد زیادی از مردم این منطقه منجر می‌شود و  بنا بر پیش‌بینی‌ها، در هفته‌های آتی احتمال افزایش تلفات در فصل موسمی و در نتیجه بارش‌های سیل‌آسا وجود دارد.

آنطور که رویترز گزارش کرده است، در سال 2017، وقوع سیلاب در نپال، هند و بنگلادش به کشته شدن دستکم 800 نفر و تخریب زمین‌های زراعی و ساختمان‌های مسکونی و تجاری منجر شد.

طبق این گزارش، در نپال نیز، در نتیجه بارش‌های سنگین و سیلاب‌های وسیع، دستکم 64 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 31 نفر دیگر هنوز ناپدید هستند و بنا به گفته مقامات محلی، اکثر قربانیان بر اثر رانش زمین جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، مقامات بنگلادش همچنین گزارش کردند که وقوع سیلاب، حدود 190 هزار نفر از مردم را از خانه‌هایشان آواره کرده است.

 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که در منظقه «کوکس بازار» که پناهگاه حدود 700 هزار آواره روهینگیا است، بیش از 100 هزار نفر آواره شدند. 

طبق گزارش هفته گذشته دیده‌بان حقوق بشر، از اوایل ماه ژوئیه، سیلاب و رانش زمین، به هزاران پناهگاه در اردوگاههای پناهجویان آسیب وارد آورده است و دستکم دو نفر از جمله یک کودک قربانی شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آتش سوزی در یک اتاق ۱۰ تا ۱۲ متری که محل استراحت کارگران بوده روی داد که ۶ کارگر غیر ایرانی جان باختند و یک نفر دچار مصدومیت شد.

در این حادثه مورد انفجاری گزارش نشده و تنها یک آتش سوزی بود.

کد خبر 845387 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پایانه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • خوشحالی جوانان نپال از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
  • تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم