Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جشن امضاء کتاب «خاطرات سفیر» و گفت وگوی صمیمی با نیلوفر شادمهری نویسنده این کتاب، اتفاقاتی است که قرار است عصر پنجشنبه در یک دورهمی دخترانه رقم بخورد. تاریخ انتشار: 14:36 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۷۷۶

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نیلوفر شادمهری در کتاب خاطرات سفیر به بیان چالش‌های یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه می‌پردازد که با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هر چند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد، اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».


نیلوفر شادمهری در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات وی است.

در بخشی از کتاب خاطرات سفیر می‌خوانید: «کم‌کم داشت حالم از اون شرایط به هم می‌خورد. بچه‌ها متوجه نمی‌شدن که من دارم سر کار می‌ذارمشون یا واقعا متن شعر همین قدر سخیفه. خدا خدا می‌کردم که هر چه زودتر اثر فاخری که می‌شنیدیم بساطش جمع بشه. اما همیشه درست توی همین شرایط زمان کش می‌آد و واحد گذشت زمان از ثانیه به شبانه روز تغییر پیدا می‌کنه. سیلون دست به سینه وایساده بود و داشت سعی می‌کرد عمق نداشتۀ شعر رو بفهمه! چند بار به سرم زد بهشون بگم: «ببینید بچه‌ها، این اصلا در سطحی نیست که اسمش رو شعر بذارم. طرف یه چیزی خونده رفته.»، اما نمی‌شد. آبروریزی بود. بعد از اون همه افاضات دربارۀ شعر و ادب پارسی و مردم ادیب کشورم جای همچین حرفی نبود. ویدد، که سمت چپ مغی نشسته بود و تا اون موقع ساکت بود، گفت: «من فکر می‌کنم اصلا با معشوقش مؤدب حرف نمی‌زنه!» گفتم: «خب، البته بله، کلا شعرش جوری گفته شده که با آدم با فرهنگی طرف نباشیم!» مغی گفت: «خب، بعدش چی می‌شه؟»

گفتنی است پنجشنبه بیستم تیرماه ساعت ۱۸ دورهمی دخترانه با موضوع کتاب «خاطرات سفیر» و با حضور نیلوفر شادمهری نویسنده کتاب در فروشگاه کتاب به نشر واقع در بلوار امامت، نبش امامت هشتم برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جشن امضا کتاب خاطرات سفیر سوره مهر معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت خاطرات نوروز و ماه رمضان با نماد‌های نوروزی در ناژوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نمادها قابلیت مناسبی برای ثبت خاطرات تصویری شهروندان و گردشگران هنگام حضور در عرصه ناژوان فراهم کرده گفت: این نماد‌ها  با ۱۰ میلیارد ریال هزینه ایجاد شده، قابلیت مناسبی برای ثبت خاطرات تصویری شهروندان و گردشگران هنگام حضور در عرصه ناژوان فراهم کرده است.


مهدی قائلی با اشاره به اجرای نماد‌ها و المان‌های شهری متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در عرصه پارک طبیعی و جنگلی ناژوان افزود: بازسازی و اجرای دو نماد صنایع دستی، پنج نماد مراکز گردشگری ناژوان، یک نماد نوروزی با طرح سنتی برای ایجاد جذابیت و موقعیت ثبت خاطره‌ی تصویری و یک مجموعه سیر نمایشگاهی در دستور کار ناژوان قرار گرفت.


وی گفت:همچنین پنج المان سفره هفت سین تلفیقی نوروز سال جاری و ماه مبارک رمضان در عرصه ناژوان و مراکز تفریحی و گردشگری این مجموعه از جمله ورودی مرکز گردشگری موزه صدف‌ها و حلزون‌های دریایی، خروجی محوطه آکواریوم به سمت جاده سلامت، پل قلمکار (ورودی دوم غربی باغ پرندگان)، ورودی شرقی باغ پرندگان مقابل کارگاه تاکسیدرمی و در مجموعه باغ گیاهان گرمسیری اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام
  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، چهارشنبه ۸ فروردین
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • خاطرات ناب یک «آپاراتچی» با لهجه ترکی
  • ثبت خاطرات نوروز و ماه رمضان با نماد‌های نوروزی در ناژوان
  • مسابقه «کتاب شیرین» برگزار می‌شود؛ ساعت دقیق پخش مسابقه «کتاب شیرین»؟
  • رویداد‌های باغ کتاب در نوروز ۱۴۰۳