Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:22:12 GMT

زنجان کودک خیابانی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۵۹۴۳

زنجان کودک خیابانی ندارد

محمد محمدی قیداری روز سه شنبه نشست خبری با خبرنگاران افزود: طبق مصوبه هیات دولت ۱۱ ارگان و نهاد متولی ارائه خدمات لازم به کودکان خیابانی و کار هستند که از جمله انها می توان به شهرداری، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: بهزیستی استان برای ساماندهی بهتر، ارائه خدمات به کودکان کار را به یکی از موسسات طرف قرارداد واگذار کرده تا علاوه بر شناسایی گروههای هدف خدماتی را که در دستو ر العمل ها را در سطح مطلوبی به به آنها ارائه دهد و از همه مهم تر نسبت به توانمندسازی کودکان و خانواده های آنان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی به تهیه مستند تهیه شده در مورد کودکان کار در زنجان اشاره کرد و گفت: بهتر است واقعیت ها جامعه به صورت واقعی و درست انعکاس داده شود.

این مسئول ادامه داد: انتقادات صحیح وسازنده می تواند مسیر حرکت سازمان ها را اصلاح کند ولی اینکه از مجموع ۱۸۸ کودک خیابانی کار شناسایی شده در استان فقط ۲ نفر انتخاب شوند و یک فضای سیانمایی با آنها ایجاد شود، ظلم در حق مردم است.

محمدی افزود: این موضوع به معنای آن نیست که چنین مشکلاتی وجود ندارد، اما می توان با بکارگیری روش صحیح به عموم مردم اطلاع رسانی درستی کرد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دستور العمل جدیدی در ارتباط با کودکان کار در حال تدوین است که تحقق این مهم می تواند خدمات رسانی به گروههای هدف را بیش از گذشته تسهیل کند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: این استان در آسیب های اجتماعی در مقایسه با استان های دیگر وضعیت خوبی دارد و در صورت ثبات، حتی به بهبود شرایط نیز می توان امیدوار بود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

محمدی افزود: این سازمان با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت های غیر بیمه ای با حفظ‬ ارزشها، کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردم، همکاری نزدیک سازمان های مربوطه، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری‬ و پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروههای کم در امد اقدام می کند.

این مسئول ادامه داد: بهزیستی زنجان در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار نفر معلول ثبت شده با ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.

۲۶ درصد افرادتحنت پوشش به تعداد ۱۱ هزار و ۷۴ نفر مستمری بیگیران بهزیستی هستند.

۹۶۴۶/‏۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کودکان زنجان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است، اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست، زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی‌ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسر‌ها چهار برابر بیشتر از دختر‌ها رخ می‌دهد.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکرد‌های اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.
اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.
این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتار‌های اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»