Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این استان افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فردین الفتی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: امسال با توجه به پوشش گیاهی خوب استان کرمانشاه آمار آتش سوزی ها افزایش یافته به همین جهت نیرو های اطفاء حریق به تجهیزات مورد نیاز مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خرید دستگاه های دمنده و آتش کوب و تجهیزات امدادی خبر داد و افزود: امسال در سطح استان و کشور محیط‌بانان نمونه ای داشتیم که از آنها تقدیر شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در مناطق حفاظت شده چالابه، پل رازآور و بیستون و دیگر مناطق حفاظت شده استان حضور برای عموم آزاد است اما بر پرهیز از برافروختن آتش تاکید می‌شود و در صورت روشن کردن آتش باید از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در مناطق حفاظت شده ممنوعیتی برای گردشگران اعمال نشده افزود: با توجه به انبوه بودن پوشش گیاهی، گردشگران از روشن کردن آتش بپرهیزند و در صورت روشن کردن آتش از خاموشی آن اطمینان حاصل کنند تا محیط زیست و حیات وحش به خطر نیفتد.

الفتی بیان داشت: از ابتدای سال تا هفته گذشته هشت فقره آتش سوزی در ۴۸ هکتار از عرصه های تحت حفاظت محیط زیست استان رخ داده که این آمار از افزایش کمی شمار آتش سوزی ها حکایت دارد.

وی گفت: همچنین در مرکز اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشه موزه تاریخی- طبیعی در ساعات اداری برای بازدید علاقه مندان دایر است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار دارد و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار باید طرح آبخوانداری اجرا شود.

به گزارش ایسنا عباسعلی نوبخت در نخستین جلسه تبیین سیاست های اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری سال جاری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار دارد و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار باید طرح آبخوانداری و در ۱۱۱ میلیون هکتار آن طرح های آبخیزداری انجام شود.

نوبخت تاکید کرد: اقدامات آبخیزداری در مناطقی که شهرها، روستاها، اراضی کشاورزی و تاسیسات و زیرساخت‌ها در معرض خطر سیل و فرسایش خاک قرار دارند، در اولویت کار قرار گیرد زیرا در هر نقطه‌ای که طرح‌های آبخیزداری اجرایی شده است خسارت در آن مکان تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

در ادامه حسن وحید - معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی - گفت: مسایل مربوط به آبخیزداری و کارکردهایی که در زمینه کاهش فرسایش خاک، کاهش خسارت سیل  و فرسایش رسوب دارد، از موضوعات مهم در کشور است و ما نقشه ریسک را در زمینه آبخیزداری، بیابان و مراتع در دست تهیه داریم و هدف این است که به یک برنامه منسجم در کشور برسیم.

وی افزود: سیاست سازمان در بخش آبخیزداری و آبخوانداری رونق بخشیدن به توسعه مشارکت مردم در اجرای برنامه‌هاست و انتظار داریم در برنامه هفتم توسعه کشور حداقل ۵۰ درصد فعالیت‌هایی که سازمان انجام می دهد با مشارکت مردم باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید در پایان گفت: این جلسات به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود و منابع طبیعی استان‌ها موظف به ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبخیزداری هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر
  • نشست نمایندگان دادستان‌های کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد