Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکان هنگامی که خواب هستند مواد شیمیایی تنفس می‌کنند که با ابتلا به سرطان مرتبط است.

به گفته محققان، این مواد شیمیایی ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند؛ ترکیبات آلی فرار (VOCs) ترکیبات شیمیایی آلی هستند که در دمای اتاق دارای فشار بخار بالایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات محققان نشان می‌دهد که تشک نیز ترکیبات را تحت حرارت بدن آزاد می‌کند؛ نتایج تحقیقات نیز بیانگر آن است که ترکیبات آلی فرار در طولانی‌مدت روی سلامتی انسان تأثیر منفی می‌گذارد.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، مواد آلی فرار مضر، ممکن است سمی نباشند، ولی در طولانی مدت اثرات مخرب بر سلامتی انسان و محیط زیست به جای می‌گذارند.

تشک کودکان آلودگی‌های مضری را منتشر می‌کند که با ابتلا به برخی از سرطان‌ها ارتباط دارد؛ به گفته محققان، انتشار ترکیبات آلی فرار با سردرد، احساس بیماری، آسیب کبدی و کلیه، مشکلات عصبی و سرطان ارتباط دارد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کودکان در خواب هم «سرطان» را تنفس می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از فارس، در این گزارش به مواردی از بدترین غذاها برای کبد که باید به هر قیمتی از مصرف آنها اجتناب کنید، اشاره شده است:

۱. استعمال دخانیات

نه تنها سرطان ریه حتی سرطان کبد نیز با سیگار کشیدن مرتبط است. مواد شیمیایی سمی در تنباکوی سیگار می توانند باعث التهاب و در نهایت سیروز شوند. سیگار کشیدن سبب افزایش تولید سیتوکین، ماده شیمیایی که التهاب و آسیب وارد شده با کبد را افزایش می دهد، می‌شود. استرس اکسیداتیو که دود سیگار ایجاد می‌کند بسیار زیاد است و کبد را برای سم زدایی خون تحت فشار قرار می‌دهد و مواد شیمیایی مضر را در بدن آزاد می‌کند و در نهایت منجر به سرطان کبد می‌شود. سیگار کشیدن در افراد مبتلا به هپاتیت B و C کارسینوم هپاتوسلولار(یک نوع سرطان کبد) را افزایش می‌دهد.

۲. مصرف قند و شکر

مصرف بیش از حد قند می‌تواند به کبد شما آسیب برساند. شکر خام و تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا که در غذاهای شیرین مانند آب نبات، کلوچه، نوشابه و غیره یافت می‌شود باعث تجمع چربی می‌شود که می‌تواند منجر به بیماری‌های کبدی شود. قند بیش از حد می‌تواند به اندازه الکل برای کبد مضر باشد.

۳. مصرف الکل

یکی از عوامل اصلی بیماری‌های کبدی است. مصرف الکل به هر میزانی که باشد بر کبد تأثیر می ‌ذارد. هنگامی که سعی می‌کند الکل را تجزیه کند، واکنش شیمیایی که رخ می‌دهد به سلول‌ها آسیب می‌رساند که منجر به التهاب، مرگ سلولی و فیبروز می‌شود. مصرف الکل منجر به سیروز کبدی می‌شود که می‌تواند عوارضی مانند استفراغ خون، یرقان، تجمع بیش از حد مایعات در بدن و همچنین سرطان کبد را ایجاد کند. مصرف الکل برای در امان ماندن از آسیب‌های ان باید به طورکامل قطع شود.

۴. آرد سفید

همیشه باید از مصرف مواد غذایی که از آرد سفید تهیه می‌شود خودداری کرد. بسیار فرآوری شده است، فاقد مواد معدنی، فیبر و ویتامین‌های ضروری است و می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. از خوردن غذاهایی مانند پاستا، پیتزا، بیسکویت، نان و غیره خودداری کنید. در عوض، جایگزین‌های سالمی را برای کمک به سلامت کبد خود انتخاب کنید.

۵. غذاهای فست فود

فست فودها دارای محتوای چربی اشباع بالا و هضم آنها دشوار است، مواد غذایی مانند همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و غیره برای کبد مفید نیستند زیرا برای پردازش این غذاها باید سخت کار کند. علاوه بر کبد چرب، چربی‌های اشباع شده نیز می‌توانند کلسترول بد را افزایش دهند و خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.

۶. گوشت قرمز

هضم گوشت قرمز، مملو از پروتئین، برای کبد شما چالش برانگیز است. از آنجایی که تجزیه پروتئین برای کبد آسان نیست، تجمع بیش از حد پروتئین می‌تواند منجر به چندین مشکل مرتبط با کبد از جمله بیماری‌های کبد چرب شود که می تواند به مغز و کلیه آسیب برساند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895505

دیگر خبرها

  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!
  • پرندگان در خواب هم آواز می‌خوانند
  • بیشتر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی
  • سرطان این افراد را تهدید می‌کند