Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: علاوه بر تصویب قانون لزوم کسب حدنصاب نمره زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ و بعد از آن، قوانین دیگری هم در دستور کار مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی گفت: لغو قانون محدودیت طرح نیروی انسانی برای شرکت در آزمون در رشته‌های اجباری ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی، امکان استفاده از تسهیلات استعداد درخشان بدون آزمون برای دانش‌آموختگان رتبه اول رشته بهداشت عمومی و برگزاری مصاحبه برای رشته مددکاری اجتماعی از جمله این قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرزاده یادآور شد: حذف قانون ۲۰ درصد سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد از آزمون سال ۱۳۹۹ و بعد از آن و همچنین معرفی متقاضیان استعداد درخشان با آزمون از مجموع ورودی یک دانشگاه در یک سال از دیگر قوانین مهم آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای پذیرفته شدگان استعداد درخشان همانند داوطلبان عادی محرومیت یک ساله اعمال می شود.

وی گفت: آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸ در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حیدرزاده یادآور شد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ آغاز شده است و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه، برگه راهنما و آدرس حوزه‌های امتحانی را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به حضور ۷۰ هزار و ۹۴ نفر داوطلب در این آزمون خاطرنشان کرد: ۵۱ هزار و ۸۶۱ داوطلب زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ داوطلب مرد در قالب ۸۴ رشته تحصیلی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره زبان انگلیسی است، گفت: بر اساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر زمان آزمون امسال از خردادماه به تیرماه، هموطنان سیل‌زده نیز توانسته باشند خود را برای آزمون آماده کنند.

کد خبر 4668259

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۱۶ هزار نونهال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل آموزش استثنایی استان مرکزی با اشاره به اینکه مجموع محصلین سنجش شده‌ باید به ۲۵ هزار نفر در استان برسد گفت: خانواده‌های ۹ هزار نونهال در آستانه تحصیل هر چه زودتر فرزندان خود را برای سنجش سلامت اسم نویسی کنند.
خسرونیا افزود: این طرح از آذر پارسال شروع شده و تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد البته بیشتر نونهالان سنجش نشده را روستائیان و اتباع تشکیل می‌دهد که هر چه زودتر باید اقدام کنند.
او با اشاره به اینکه ۲۱ مرکز در استان آماده ثبت نام و سنجش است ادامه داد: والدین با ثبت نام فرزند خود در سامانه mgmedu.ir انجام دهند چرا که بدون داشتن گواهی سنجش امکان ثبت نام در مدرسه و کتاب درسی در هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.
مدیر کل آموزش استثنایی استان مرکزی گفت: همه متولدین ۹۶/۷/۱ و ۹۷/۷/۱ سنجش می‌شوند و امکان سنجش پیش دبستانی‌ها هم در مراکز سنجش مهیاست.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • سنجش ۱۶ هزار نونهال