Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ترور شیمیایی شیخ زکزاکی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است :
بیش از چهار سال از حبس ناجوانمردانه رهبر شیعیان نیجریه می‌گذرد. حبسی که با کشتار سبعانۀ شیعیان و انهدام حسینیۀ متبرک بقیه الله (عج) آغاز شد و امروز به ترورِ شیمیایی «آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی» منتهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متأسفانه در تمام این سال‌ها و حتی پیش از آن، زمانی که صدها نفر از شیعیان نیجریه و از جمله شش تن از فرزندان آیت الله زکزاکی به تحریک وهابیون مورد قتل عام قرارگرفتند، مجامع حقوق بشری همواره سکوت تعمدانه‌ای را در برابر این جنایت‌های دردناک در پیش گرفتند.
این سکوت مذبوحانه در برابر جنایتی انجام می‌شود که نه صرفاً براساس اصول اسلامی که حتی براساس اصولِ «منشور ملل» و «بیانیۀ جهانی حقوق بشر» نیز فاجعه بارترین جنایت بشری، یعنی نوعی «ژنوساید» یا همان «پاکسازی نسلی» محسوب می‌شود چه اینکه وهابیونِ دست پروردۀ صهیونیسم عزم خود را برای نابودی تمام آن بیست و پنج میلیون شیعۀ مظلوم نیجریه ای جزم کرده اند.
هرچند خط مشیِ سازمان‌های مدعی حقوق بشر در سانسور تعمدی وضعیت مسلمانان در آفریقا و سایر نقاط جهان مسبوق به سابقه و قابل پیش بینی بود اما آنچه در این میان غیرقابل پیش بینی می‌نماید مواضع منفعلانه وزارت امور خارجۀ بزرگ‌ترین و مقتدرترین کشور شیعی جهان است. نکات مبهم و غیرقابل درکی در این انفعال وجود دارد که به ویژه پس از انتشار خبر مسمومیت شیمیایی آیت الله زکزاکی و ادامۀ سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان بر عمق این ابهامات افزوده می‌شود.
در شرایطی که رژیم امارات، کوچک‌ترین گروه‌های تروریستی و سلفی را از شرق دور تا شاخ آفریقا مورد حمایت تام و تمام خود قرار می‌دهد چگونه دستگاه دیپلماسی ایرانِ اسلامی، بزرگ‌ترین جمعیت شیعیان آفریقا را فراموش کرده است؟ شیعیانی که تک تک آنها دوستداران مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام خمینی(ره) هستند و همواره آمادۀ جانفشانی در راه ارزش های انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیسم می باشند! اما از این سو دریغ از یک بیانیۀ قاطع و انقلابی که از سوی وزارت خارجه کشور صادر شده باشد.
عجیب است که مسئولین وزارت خارجه حتی از دیپلمات‌های رژیم امارات و رژیم عربستان نیز عقب مانده‌اند چه اینکه آنها با صرف میلیون‌ها دلار به حمایت از گروه‌های تروریستی و مزدور می‌پردازند اما وزارت خارجه عزمی برای حمایت از میلیون‌ها مسلمانی که از راه منطقِ علوی و حماسۀ حسینی به مذهب شیعه گرویده‌اند، ندارد در حالی که احضار سفیر، توبیخ مقامات دست نشاندۀ نیجریه و شکایت رسمی به مجامع بین المللی، کمترین حد از واکنشی است که از دستگاه دیپلماسی مقتدرترین کشور خاورمیانه انتظار می رود.
ایضاً جای این پرسش از سیاستگذاران وزارت خارجه مطرح است که آیا این بار نیز نگران کاسته شدن از حجم مراودات تجاری با نیجریه هستید؟ در حالی که سال‎‌هاست با فشار مقامات رژیم سعودی، نیجریه مراودۀ قابل توجهی با ایران ندارد! از سویی نیز مگر نه اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری باید سرلوحۀ سیاست‌های وزارت خارجه قرار گیرد که اگر از نظر آنها چنین است سکوت دستگاه دیپلماسی ما چگونه با دستور اکید رهبری در دفاع از شیعیان نیجریه قابل توجیه است؟
همچنین سکوت عمدی یا سهوی وزارت خارجه در قِبال ترور شیمیایی آیت الله زکزاکی برخلاف اخلاق، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب است حال آنکه در کنار بیدارسازی افکار عمومی کشورهای اسلامی، احضار سفیر و بازخواست عمّال این رژیم، کمترین توقعی است که می توان از دستگاه دیپلماسی داشت.
فلذا ما دانشجویان تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های ایران ضمن تذکر به مسئولین وزارت خارجه در خصوص ضرورت اتخاذ مواضع انقلابی در دفاعی تمام قد از رهبر شیعیان نیجریه، قاطعانه به عمّال وهابی- صهیونی رژیم ضدِ اسلامی نیجریه هشدار می‌دهیم، بیش از این با اسارت و شکنجۀ آیت الله زکزاکی، صبر و اتحاد مسلمانان را مورد آزمایش قرار ندهند و از سرنوشت خفت بار «صدام» در سرکوب شیعیان علی(ع) عبرت بگیرند چه اینکه «إنّ الله عزیزٌ ذوانتقامٍ» شیخ ابراهیم زکزاکی و تمام آن بیست و پنج میلیون شیعۀ مظلومِ علی، خدایی دارند که شکست ناپذیر است و صاحب سخت ترین انتقام.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیخ ابراهیم زکزاکی جامعه اسلامي دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

 به گزارش تابناک، همچنین بایستی بر تلاش ها برای آتش بس در غزه از طریق اجرای حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت متمرکز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن