Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان رضوی، از کشف ۵۰۳ دستگاه «بیت کوین» و ۱۴ دستگاه سوئیچ شبکه در مشهد، نیشابور و تربت جام خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی اظهار داشت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر وجود تعدادی دستگاه بیت کوین و استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی سودجو در شهرهای مشهد، نیشابور و تربت جام دستورات صریح برای بررسی موضوع با توجه به حساسیت موضوع به پلیس آگاهی خراسان رضوی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در مرحله اول این عملیات گسترده بلافاصله وارد عمل شدند و پس از چند روز کار گسترده پلیسی توانستند سرنخی از وجود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را در یکی از مجتمع‌های بزرگ مشهد شناسایی و باهماهنگی مقام قضایی به‌صورت نامحسوس در چندین مرحله محل را مورد کنترل نامحسوس قرار دهند. 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تکمیل تحقیقات پرونده روز گذشته با در دست داشتن مجوز قضایی اقدام به بازرسی از محل کرده و ۲۹۵ دستگاه بیت کوین و ۱۴ دستگاه سوئیچ شبکه کشف و ضبط کردند. 

سردار تقوی با اشاره به اینکه ۳ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند، گفت: با بررسی کارشناسی به عمل آمده اولیه ارزش دستگاه‌های مکشوفه ۳ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به‌همراه متهمان به مرجع قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان نیشابور نیز در این عملیات ضربتی به طور همزمان وارد عمل شدند و انبار دستگاه‌های بیت کوین در یک شرکت واقع در بخش زیر خان این شهرستان را با هماهنگی مقام قضایی مورد بازرسی قرار دادند.

وی یادآور شد: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۷ درود نیشابور در این اقدام ضربتی ۴۰ دستگاه بیت کوین قاچاق به ارزش تقریبی ۸ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند. 

سردار تقوی اظهار کرد: ماموران انتظامی تربت جام نیز در مرحله نهایی این عملیات ضربتی افرادی که اقدام به تاسیس استخر ارز دیجیتال در سوله‌ها و کارخانه‌های متروکه کرده بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، محل‌های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار می‌دهند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: پلیس تربت جام ۱۷۸ دستگاه بیت کوین به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کشف و ضبط کردند. 

وی افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم