Web Analytics Made Easy - Statcounter

‏به گزارش ایرنا، علی فتحی‌نیا سه‌شنبه با بیان این که شهرداری آبادان از حدود یک دهه پیش تاکنون زباله‌ها و پسماندهای شهری را در بخشی از تالاب بین‌المللی شادگان تخلیه می‌کند افزود: روزانه به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن زباله و پسماند در بخشی از محدوده تالاب شادگان در آبادان تخلیه می‌شود که این میزان در روزهای پایانی هفته تا ۳۰۰ تن در روز نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بیش از‬ ۱۰۰‬ هکتار‬‬ از تالاب‬ شادگان‬ به محل تخلیه‬ زباله‬ تبدیل‬ شده‬ است‬ بیان داشت: این اقدام علاوه بر ‏خشک شدن ‏بخشی از تالاب، شیرابه حاصل از زباله‬‬ موجب‬ آلودگی ‏شدید زیستگاه جانوران‬ و ‏آلودگی آب و خاک ‏تالاب‬ شده است.

فتحی‌نیا نزدیکی محل دفن زباله آبادان به منطقه حفاظت شده، دفن نکردن اصولی و استاندارد، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و نفوذ شیرابه پسماند به این آب‌ها را از مشکلات زیست محیطی گود محل تخلیه زباله شهرداری آبادان برشمرد و افزود: آتش کشیدن زباله‌ها و انتشار دود ناشی از آن در سطح وسیعی از شهر آبادان، آلودگی گسترده در مناطق حفاظت شده تالاب شادگان، تغذیه برخی جانوران و پرندگان از زباله‌ها همچنین تأثیر مخرب ناشی از این اقدام بر حیات گیاهی و جانوری از تبعات سو زیست محیطی ناشی از این اقدام است که به تهدیدی جدی برای تالاب شادگان تبدیل شده است.

وی افزود: پراکنده نمودن زباله‌ها توسط ماشین‌آلات حمل در مسیر جاده منتهی به سایت دفن زباله بخش دیگری از معضلات سایت دفن پسماند و زباله در آبادان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: سه زیستگاه تالاب ‏شادگان، خورموسی و خورالامیه تحت عنوان تالاب بین‌المللی شادگان در ماه‌های سرد سال پذیرای هزاران پرنده‬ مهاجر می‌باشند ضمن این که ده‌ها گونه پرنده بومی نیز در تالاب شادگان زندگی می‌کنند که تخلیه زباله حیات آنها را با خطر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: به منظور حل این معضل زیست محیطی طبق مصوبه کارگروه پسماند استان خوزستان مقرر شده از نیمه دوم امسال محل دفن زباله و پسماندهای شهری آبادان از محدوده تالاب شادگان جمع آوری و پاکسازی شود.

تالاب شادگان وسیع‌ترین تالاب کشور است که از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود.

این تالاب با آب شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان در منتهی‌الیه رودخانه جراحی و رابط میان این رودخانه و خلیج فارس است.

این تالاب در فصل پاییز محل زیست انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلان شاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

تالاب بین‌المللی شادگان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

کد خبر 448041

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در منزل قدیمی در مرکز شهر بجنورد بارگیری و تخلیه شد.

وی در ادامه افزود: شهرداری اهرم نظارتی در املاک محصور ندارد اما به محض طرح شکایت ساکنین محل، رسیدگی به مطالبات شهروندان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و وارد عمل می‌شویم.

کشمیری بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی مکان به دلیل انباشت زباله‌های خیس، متعفن شده است، در ادامه خدمات شهرداری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است این حجم از زباله دپو شده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، مشکلات متعدد زیست محیطی را برای ساکنین محل ایجاد کرده و با تماس ساکنین و اقدام به موقع شهرداری پس از اخذ مجوزهای لازم از دادگستری و طی حضور مأمورین کلانتری، این مکان از زباله تخلیه شد.

کد خبر 6086105

دیگر خبرها

  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد