Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در نقشه پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور، شهرستان مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قرار دارد.

بررسی‌ها نشان داده است که کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط مشترکانی که در محدوده قرمز قرار دارند، می تواند به حفظ پایداری شبکه برق کمک کند.

نقشه امروز مصرف برق کشور نشان داد استان های سمنان و مرکزی در حال حاضر در منطقه زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشترکان در این دو استان می توانند فقط با ۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، در حفظ پایداری و استمرار عرضه برق مطمئن کمک شایانی داشته باشند.

مصرف بهینه برق کشور امروز (سه شنبه ۲۵ تیر) نشانگر تداوم تعادل مصرف در اکثر نقاط کشور است،

استفاده از نور طبیعی روز در ساختمانها، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده نکردن همزمان وسایل برقی و انتقال استفاده از لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، اتو و لباسشویی به ساعات غیرپیک از جمله راهکارهای ساده کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانوارها در ساعات اوج بار شبکه عنوان شده است.
پیک روزانه شبکه برق به طور معمول از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است که در این ساعات مصرف برق به اوج خود می رسد. به همین دلیل مشترکان می توانند با انتقال مصارف به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح نقش بسزایی در کاهش مصرف و پایداری شبکه ایفا کنند.

در عین حال گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیانگر آن است که میزان مصرف برق کشور روز گذشته به ۵۵ هزار و ۱۸۵ مگاوات رسید. این در حالی است که میزان مصرف در مدت مشابه پارسال ۵۶ هزار و ۷۱۶ مگاوات بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور