Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:26:38 GMT

هدیه، به‌صرفه‌ترین و موثرترین روش تبلیغاتی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۴۲۰

هدیه، به‌صرفه‌ترین و موثرترین روش تبلیغاتی است

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این بین گاهی تصور می شود که تبلیغات برای کسب و کارها به معنی تبلیغات روی بیلبوردهای شهری و آگهی های تلویزیونی است و یا در قالب کمی بروزتر آن، به معنای نصب بنر در سایت های اینترنتی است که البته با وجود هزینه های بالای این نوع روش ها، فقط کسب و کارهای بزرگ می توانند از آنها استفاده کنند و عملاً همه کسب و کارها از پس هزینه های این روش های تبلیغاتی بر نمی آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی تصور بر این است که کسب و کارهایی مثل شرکت ها و فروشگاه های کوچکی که در سطح یک شهر فعالیت می کنند، نیازی به تبلیغات ندارند، چون حتی اگر تازه کار هم باشند، با پخش چند صد عدد تراکت در سطح شهر، مشتریان خود را کم کم پیدا می کنند.

اما تبلیغات فقط این چند روشی که در بالا گفته شد، نیست و هر کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک، برای موفقیت نیاز به این دارد که کسب و کار خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می کند را تبلیغ کند. اگر به دنبال شیوه ای از تبلیغات هستید که با بودجه همه کسب و کارها جور در بیاید و مقرون به صرفه باشد، در عین حال که بیشترین تاثیرگذاری را نیز بر مخاطبان داشته باشد، هدایای تبلیغاتی دقیقاً همانی است که به دنبال آن هستید.

هدایای تبلیغاتی، محصولات متنوعی را شامل می شود که بسته به خواست و تناسب با موضوع کسب و کارها، به مشتریان و مصرف کنندگان بدون دریافت هزینه، اهدا می شود. این هدایا علاوه بر اینکه برای صاحبان کسب و کار و مشاغل جنبه تبلیغاتی دارد و هدف، جذب و حفظ مشتری است، برای هدیه گیرندگان نیز کالایی باارزش و قابل استفاده است.

تاثیرگذار بودن هدایای تبلیغاتی را می توان از روی آمارهای جهانی دریافت کرد. طبق آمار انجمن بین المللی محصولات تبلیغاتی (PPIA)، ۸۹ درصد از مردم، هدیه تبلیغاتی را که در گذشته دریافت کرده اند را به خاطر می آورند و برخلاف تصور، ۸۳ درصد مردم نیز به هدیه های تبلیغاتی که حاوی پیام تبلیغاتی هستند علاقه نشان می دهند و آنها را دریافت و مورد استفاده قرار می دهند. همچنین ۸۵ درصد از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت می کنند، احتمال دارد تا در آینده، مشتری محصولات یا خدمات ما بشوند و از ما خرید کنند. ۴۱ درصد از مصرف کنندگان نیز بین ۱ تا ۴ سال هدیه تبلیغاتی را نگه می دارند و مورد استفاده قرار می دهند.

از دیگر آمارهای مهم و جالب توجهی که این انجمن ارائه کرده است، این است که ۸۹ درصد کسانی که هدایای تبلیغاتی دریافت می کنند و این هدایا را مورد مصرف قرار می دهند، تا ۲۴ ماه پس از دریافت هدیه، نام شرکت یا فروشگاه هدیه دهنده را به یاد می آورند که نشان می دهد، هدایای تبلیغاتی تا چه میزان در به خاطر سپردن نام و نشان کسب و کارها در ذهن مخاطبان موثر است و ذهن آنها را با خود درگیر می کند.

اما شرکت ها، سازمان ها و مشاغل مختلف در ایران نیز نا آشنا با هدایای تبلیغاتی نیستند و ترجیح می دهند هدیه هایی با نام و نشان مخصوص به خود را به مخاطبان و مشتریان خود اهدا کنند. به دلیل ارزان و مقرون به صرفه بودن هزینه این نوع تبلیغات، کسب و کارها و مشاغل کوچک نیز می توانند از این روش استفاده کنند و برای آنها محدودیتی وجود ندارد.

از تاثیرگذار بودن هدایای تبلیغاتی سخن گفتیم، اما سوال اینجا است که چگونه هدایای تبلیغاتی تاثیر بیشتری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بر مخاطب دارند؟

به رسمیت شناخته شدن کسب و کارها

هدایای تبلیغاتی به یادآوری و به رسمیت شناختن کسب و کار شما کمک می کند. این هدیه ها برای مدت طولانی در خانه، محل کار، اتومبیل و … توسط هدیه گیرندگان نگهداری می شود که وجود آنها، تداعی کننده کسب و کار شما است. جالب است بدانید که هدیه گیرندگان، به طور متوسط تا ۶ ماه پس از دریافت هدیه، می توانند به محض دیدن یا شنیدن نام یا نشان تجاری هدیه دهنده، فوراً آن را به یاد بیاورند. به رسمیت شناختن کسب و کار شما به این معنی است که افراد با نام و زمینه فعالیت شما آشنا می شوند و در صورتی که به محصول یا خدمتی که در حیطه کسب و کار شما است نیاز داشته باشند، به دلیل شناختی که از شما در ذهن خود دارند، محصول یا کالای شما را برای خرید انتخاب می کنند.

در معرض دید قرار گرفتن بیشتر

اگر آگهی های موجود در روزنامه ها و تلویزیون را در نظر بگیریم، این آگهی ها تنها چند ثانیه از جلوی چشمان ما عبور می کنند و پس از آن ممکن است دیگر آنها را نبینیم. اما هدایای تبلیغاتی مدت طولانی در جلوی چشمان افراد قرار می گیرند و برای آنها کاملاً ملموس هستند، حتی اگر نام و نشانی از تبلیغ کننده بر روی این هدیه ها حک نشده باشد، هدیه گیرندگان به محض دریافت هدیه، نام و نشان آنها را به خاطر می سپارند. به هرحال آنها باید بدانند که هدیه را از طرف چه کسی دریافت می کنند.

برای مثال، شرکتی را در نظر بگیرید که محصولات آن مناسب رده سنی نوجوان ها و جوان ها است و برای تبلیغ و معرفی خود، هدایایی مانند کلاه و تیشرت تبلیغاتی در نظر گرفته است. این شرکت به این موضوع توجه دارد که این کلاه ها و تیشرت های تبلیغاتی می بایست متناسب با سلیقه این گروه سنی تهیه شوند و نام و پیام تبلیغاتی شرکت نیز طوری در این کلاه ها و تیشرت ها حک شود که حساسیت برانگیز نباشد و هدیه گیرندگان بتوانند برای مدت طولانی این هدیه ها را استفاده کنند.

به همین منظور کلاه ها و تیشرت ها در رنگ ها و مدل های دلخواه این گروه سنی تهیه شده اند و نام و پیام تبلیغاتی شرکت نیز در قالب برچسب پارچه ای به قسمت داخلی تیشرت و کلاه تبلیغاتی دوخته شده اند. قرار است این تیشرت ها و کلاه های تبلیغاتی در طی برگزاری جشنواره ای به بازدیدکنندگان رده سنی نوجوان و جوان اهدا شود. این هدایا ممکن است تا چند سال مورد استفاده هدیه گیرندگان قرار بگیرد و این به معنی این است که تبلیغات شما تا چند سال در معرض دید هدیه گیرندگان قرار خواهد گرفت.

هدایای تبلیغاتی، کارت بیزنس شما است

کارت های تجاری که حاوی اطلاعات تماس هستند، معمولاً این احتمال وجود دارد که گم شوند یا خیلی زود آسیب ببینند. هدیه های تبلیغاتی جایگزین مناسبی برای این نوع کارت ها هستند، برای اینکه هم برای دریافت کنندگان جالب توجه و کاربردی هستند و هم اینکه احتمال گم شدن یا آسیب دیدن اطلاعات هویتی کسب و کار شما مثل نام، نشان، پیام و اطلاعات تماس کمتر است.

هدایای تبلیغاتی ابزاری برای رسانه های اجتماعی

هدایای تبلیغاتی می توانند به عنوان یک ابزار برای کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی اجرا می کنیم، عمل کنند. به این صورت که می توان کدهای QR صفحات اجتماعی خود و یا هشتگ‌هایی که در این کمپین ها در نظر گرفته ایم را در این هدایا چاپ کنیم تا به این ترتیب کمپین هایی که برگزار می کنیم، به خوبی دیده شوند و مورد استقبال قرار بگیرند.

وفادار سازی مشتریان

مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها، برای اینکه مشتریان به دفعات از آنها خرید کنند، بخشی از بودجه تبلیغاتی را برای حفظ مشتریان کنونی در نظر می گیرند. اهدا هدایای تبلیغاتی به این مشتریان، آنها را نسبت به کسب و کار شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید، وفادار می کند.

اما نکته ای که بسیار مهم است این است که مشتریان چه آن هایی که وفادار شده اند و چه آن هایی که تصمیم دارند برای اولین بار از شما خرید کنند، کیفیت محصولات و خدمات شما را از روی کیفیت هدایای تبلیغاتی تان ارزیابی می کنند. اگر کیفیت هدیه ها پایین باشد، این مشتریان، تصور می کنند که محصولات و خدماتی که ارائه می دهید نیز در همین سطح کیفیت هستند و نسبت به خرید منصرف می شوند. اما اگر کیفیت هدایای تبلیغاتی بالا باشد، مسلماً در برداشت ذهنی آنها نسبت به محصولات و خدمات شما، به شکل مثبت تاثیر می گذارد.

پیشنهاد این است که هدایایی در نظر بگیرید که دارای خلاقیت و نوآوری باشند. خلاقیت و نوآوری برای اغلب افراد جالب توجه است و آنها را نسبت به دریافت هدیه ترغیب می کند. سعی کنید هدایا هوشمندانه انتخاب شوند و متناسب با نیازها و علایق مخاطبان تدارک دیده شوند. مثل تیشرت و کلاه تبلیغاتی شرکتی که در بالا مثال آن را بیان کردیم. به یاد داشته باشید که صاحبان شرکت ها و مدیران بازاریابی باتجربه، سعی می کنند هدایایی را در نظر بگیرند که این هدایا خلاقیت و نوآوری داشته باشند، با کیفیت بالا ساخته شوند و در ضمن برای هدیه گیرندگان، ارزشمند و مفید باشند.

کلام آخر

اگر با این توضیحات علاقه مند شدید تا در مورد هدایای تبلیغاتی بیشتر اطلاعات کسب کنید و اقدام به سفارش و تهیه محصولات تبلیغاتی کنید، صدراگیفت شرکتی است پیشرو و باسابقه که سال ها است در تولید انواع هدایا و محصولات تبلیغاتی فعالیت دارد. شما برای اهدا جوایز و هدایای تبلیغاتی خود، متناسب با موضوع کسب و کار و مخاطبانی که دارید، از بین هزاران محصول صدراگیفت، هدایای دلخواه تان را با هزینه ای مقرون به صرفه و با کیفیت بالا خریداری می کنید. حتی اگر قصد سفارش و خرید ندارید پیشنهاد این است که محصولات متنوع و جالب این سایت را ببینید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4668100

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات کارت هدیه آگهی بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در نشست خبری امروز (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با اشاره به تدوین ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای آمادگی تأمین برق تابستانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۸ هزار و ۵۳۸ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده که بخش عمده این‌ها مربوط به نیروگاه‌های جدیدالاحداث و نیروگاه‌های صنایع است و بخش دیگر، به ارتقاء ظرفیت نیروگاه‌های موجود مربوط می‌شود.

وی افزود: در بخش صنعت هزار و ۳۶۹ مگاوات نیروگاه جدید ساخته و به شبکه سراسری متصل شده است؛ این عدد تا اوج بار امسال به هزار و ۸۷۱ مگاوات افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به الزامی بودن ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، گفت: تاکنون موافقت اصولی احداث ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه صنایع صادر شده و عملیات اجرای ۶ هزار مگاوات اغاز شده است.

وی ادامه داد: اگر صنایع برق مازادی داشته باشند، می‌توانند آن را به صنایع دیگر عرضه کنند که وزارت نیرو مکلف به جا به جایی و ترانزیت این برق است و اگر موفق به فروش به صنایع دیگر نشدند، وزارت نیرو این برق را با قیمت جذابی خریداری خواهد کرد.

آقای رجبی مشهدی تأکید کرد: صنایعی که تاکنون اقدامی به ساخت نیروگاه نکرده اند، در اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف قرار خواهند گرفت.

تخصیص جوایز غیرنقدی برای صرفه جویی برق در بخش خانگی

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های عملیاتی برای افزایش ظرفیت انتقال برق، در خصوص مدیریت مصرف برق در بخش خانگی گفت: پاداش صرفه جویی بخش خانگی مطابق قبل است و هموطنان ضمن این که با مشارکت در این طرح می‌توانند قبض رایگان دریافت کنند، جایزه هم می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.

۱۹ ساعت برق رایگان بخش کشاورزی در صورت مشارکت در مدیریت مصرف

وی در خصوص بخش کشاورزی هم گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت در طرح مدیریت مصرف برق مشارکت کنند، ۱۹ ساعت برق رایگان خواهند داشت. همچنین اگر ۸۰ درصد دیماند مصرفی این چاه‌ها با برق خورشیدی تأمین شود، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره شناسایی و برخورد با بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز، اضافه کرد: ۳۰۰ هزار دستگاه غیرمجاز، ۸۰۰ مگاوات مصرف برق داشتند که به مراکز انتظامی و قضایی معرفی شده اند؛ برای تأمین این میزان برق که غیرمجاز مصرف می‌شد، باید بیش از هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید احداث می‌کردیم.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون جدید برخورد با مصرف کنندگان غیرمجاز برق برای تولید رمزارز، دستگاه‌های ماینر غیرمجاز برگردانده نمی‌شوند و باید آنها را امحاء کرد و ۱۰۰ برابر تعرفه برق نیز، جریمه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه گفت: تولیدکنندگان مجاز رمزارز از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح و همچنین در صورت خرید برق از تابلوی برق سبز بورس، محدودیتی نخواهند داشت.

مدیریت ۶۰ درصد مصرف برق کشور با کنتور‌های هوشمند

وی درباره هوشمندسازی صنعت برق نیز،  اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق تاکنون در کشور نصب شده که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه مربوط به بخش خانگی است؛ بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: تعرفه‌های برق در سال ۱۴۰۳ هیچگونه تغییری نخواهند کرد، اما مسئله مهم در مناطق عادی این است که اگر مشترکان این مناطق به جای استفاده از کولر‌های آبی، از کولر‌های گازی استفاده کنند، مصرف برقشان از الگوی تعیین شده بیشتر می‌شود و طبیعتا باید هزینه بیشتری برای تأمین برق بپردازند.

پیش بینی صرفه جویی هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعات اداری

وی با تأکید بر این که ساعات اداری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، همچنان از ۶ صبح تا ۱۳ است و هنوز تغییری در مصوبه هیئت وزیران رخ نداده، گفت: استفاده از ظرفیت تغییر ساعاتی اداری و خاموش کردن وسایل سرمایشی بعد از ساعات اداری در سال گذشته، ۸۵۰ مگاوات کاهش مصرف را به همراه داشته است.

آقای رجبی مشهدی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز هدفگذاری شده که با توجه به تجهیز اغلب ادارات به کنتور هوشمند، هزار و ۵۰۰ مگاوات از این محل کاهش مصرف داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • عکس| تولد بازیگر شهید شیرودی در اکران مردمی و هدیه جالب طرفدارانش
  • کاشانک را ناصرالدین شاه به عوض حکمرانی یک شهر به سوگلی‌اش هدیه کرد
  • نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، هدیه و سوغات در گله‌دار
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • فیلم/ قرعه‌کشی زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم مجلس