Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی حکمی فرزانه شریفی را به عنوان سرپرست مدیریت انستیتو ملی بازی‌سازی منصوب کرد.

شریفی پیش از این در سمت مدیریت پژوهش‌های دانشگاهی و رویداد‌های پژوهشی معاونت پژوهش بنیاد به فعالیت می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت پروژه کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال (DGRC)، عضویت در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و فعالیت به عنوان مدیر مسئول ماهنامه مطالعات بازی: دریچه از دیگر سوابق سرپرست جدید انستیتو ملی بازی‌سازی است.

فرزانه شریفی همچنین دارای مدرک دکتری در رشته علوم ارتبطات از دانشگاه آزاد اسلامی است.

انستیتو ملی بازی‌سازی در قالب فعالیت‌های جدید خود قرار است با تمرکززدایی از برگزاری دوره‌ها در پایتخت با دیدگاهی ملی فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

در حال حاضر انستیتو ملی بازی‌سازی در دانشگاه شهید بهشتی و در محل شتاب‌دهنده هاب (هوشمند اول بهشتی) فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ارتباطات فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمام اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره کل داده‌ها را پردازش می‌کند. علاوه بر این موارد، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم و کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری تلفن همراه و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

خلج تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوتند و نیاز به ابزار‌های جدیدی برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی دارند.
محققان در حوزه‌های مختلف برق به دنبال بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی هستند و بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های تحقیقاتی با این موضوعات حمایت می‌کند.

«مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

دیگر خبرها

  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • یک انتصاب در فدراسیون شطرنج
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • تصویرِ سندِ ساواک: هدیه‌ی پدر علی شریعتی، به‌محمدرضا شریفی‌نیا