Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ رسانه ورزش دانش‌آموزی نسبت به میانگین کشوری در رتبه پائین‌تری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منصور صاحب در نشست با خبرنگاران و در آستانه برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی پسر سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در سال‌های گذشته مورد توجه و اقبال فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته به طوری که ما در سه سالتحصیلی متوالی موفق به میزبانی مسابقات و رویدادهای ملی در استان اردبیل بودیم که میزبانی دوازدهمین جشنواره روش های برتر تدریس دبیران تربیت بدنی کشور، بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی دبیران تربیت بدنی کشور و سی و ششمین دوراه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور از نمونه این برنامه‌های برگزار شده در اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرار بود در پنج رشته میزبانی از دانش‌آموزان را در اردبیل شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین منابع مالی در این دوره تنها توانستیم دو رشته والیبال و فوتسال را در اردبیل میزبانی کنیم که از اول تا ۷ مرداد از ۳۱ استان کشور دانش‌آموزان پسر در اردبیل حضور خواهند داشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: از ۳۱ استان کشور در رشته های فوتسال و والیبال برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که در هر تیم فوتسال ۱۲ نفر و تیم والیبال نیز ۱۴ نفر از هر استان وارد اردبیل خواهند شد.

صاحب ادامه داد: در مجموع در رشته فوتسال ۳۷۲ نفر و در رشته والیبال نیز ۴۳۴ نفر در اردبیل پذیرش خواهند شد که در پنج روز و در دو رشته با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی گفت: ما در مجموع میزبان یک هزار و ۴۲ نفر از دانش‌آموزان، مربیان، داوران و عوامل اجرایی در جریان این مسابقات در اردبیل خواهیم بود که امیدواریم همچون دوره‌های گذشته میزبان شیاسته ای برای این ورزشکاران در اردبیل باشیم.

وی این مسابقات را ظرفیت عظیمی برای اردبیل در راستای معرفی قابلیت‌ها توانمندی‌های این استان اعلام و تصریح کرد: واگذاری این سطح از میزبانی به اردبیل نشان از اعتماد فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش است که قطعاً برآیند و ثمرات مثبتی را نیز برای اردبیل خواهد داشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌ریزی برای اسکان شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی در اردبیل اشاره کرد و افزود: در رشته فوتسال دانشگاه محقق اردبیلی میزبان این دانش‌آموزان خواهد بود و در کنار آنها در رشته والیبال نیز ما سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان را نیز در این دانشگاه مستقر خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: در رشته والیبال نیز ۱۷ استان در دانشگاه فرهنگیان و ۱۱ استان نیز در مدرسه نمونه شبانه‌روزی الزهرا ناحیه دو مستقر خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری برنامه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در سالن شهید آسمانی اردبیل همزمان با دوم مرداد خبر داد و اظهار کرد: در رشته والیبال دو سالن شهید آسمانی و رضازاده اردبیل و در رشته فوتسال نیز سالن‌های دانشگاه پیام نور و سالن امام خمینی شاهد برگزاری این مسابقات خواهند بود.

صاحب در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی روسای انجمن‌های فوتسال سراسر کشور در اردبیل و تجلیل از پیشکسوتان این رشته با حضور متخصصان و صاحبنظران رشته فوتسال در اردبیل خبر داد و بیان کرد: ما در کنار برگزاری این رویداد ورزشی نسبت به بازدید و دیدار دانش‌آموزان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری اقدام می‌کنیم که بازدید از مجموعه پل معلق و سایت باستانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله این برنامه‌هاست.

وی دستاورد برگزاری چنین مسابقات کشوری را در اردبیل یادآور شد و گفت: از محل برگزاری این رویداد ملی در اردبیل مال موفق شدیم نسبت به تجهیز و نوسازی سالن ورزشی امام خمینی اقدام کنیم که سال‌های سال بود از داشتن امکانات اولیه محروم مانده بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سالتحصیلی ۹۵-۹۶ در اردبیل بالغ بر ۲۳ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در اردبیل وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از دو استخر شهرستان پارس‌آباد و مشگین‌شهر ما هیچ پروژه غیرفعالی در اردبیل نداریم.

وی به پائین بودن سرانه ورزش دانش‌آموزی اردبیل نسبت به میانگین کشوری اشاره و اظهار کرد: طی چند سال اخیر سرانه ورزشی اردبیل ۱۹ سانتیمتر مربع به ازای هر دانش‌آموز بود که ما در دو سال اخیر ما این رقم را به ۲۱.۶ درصد رساندیم و در کنار آن شاهد افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی در اردبیل بودیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: ما تنها در حال حاضر برای اسکان ۱۸۰ نفر از دانش‌آموزان در رویدادهای ورزشی ظرفیت پذیرش داریم که امیدواریم با ایجاد مجتمع‌های جدید این ظرفیت را در اردبیل افزایش دهیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون استان اردبیل دانشگاه پیام نور دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی