Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از بستری شدن داریوش اسدزاده هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای کشورمان  در بیمارستان، چند روز می‌گذرد. هنرمندی که وقتی برای عیادتش به بیمارستان رفتیم، از دیدنمان خوشحال شد؛ چهره‌اش می‌خندید اما از خوابیدن روی تخت بیمارستان خسته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنارش نشستیم تا برایمان از حال این روزهایش بگوید.

او در میان درد دل هایش از خاطرات گذشته  و روز‌هایی که با پدرش به تئاتر می‌رفت، گفت. «وقتی کم سن و سال بودم، به همراه پدرم به تماشای تئاتر‌ می‌رفتیم. پدرم برای اینکه مرا تشویق به درس خواندن کند، می‌گفت اگر درس هایت را خوب بخوانی، شب جمعه به سالن تئاتر می‌برمت. من هم به عشق دیدن تئاتر تمامی درس هایم را خوب می‌خواندم. همین رفتن‌ها باعث شد، وارد دنیای هنر شوم.»

اسدزاده اما خود را محدود به بازیگری نکرده است؛ او قلم هم به دست گرفته و تاریخ نگاری کرده و از تاریخ تئاتر کشور نوشته است. خودش در این باره به ما می‌گوید: «من برهه‌های مختلف تاریخ ایران را دیده‌ام؛ بنابراین همیشه دوست داشتم کتابی از همان طفولیت خودم تا به امروز بنویسم. البته کار نگارش زندگینامه‌ام را شروع کردم و مقدمه آن را هم نوشتم. تا اینکه کارم به بیمارستان کشید و نتوانستم ادامه بدهم. اگر خدا همراهی‌ام کند و انرژی داشته باشم، حتما کتابم را خواهم نوشت.»

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه است. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. سالیانی که مملو از خاطره است. او در این باره گفت: «بازی در هر کاری برایم خاطره است. مگر می‌شود خاطرات را فراموش کرد؛ خاطراتی که هرکدام از آن‌ها رنگی دارند. از سمندون گرفته تا خانه سبز که روح همه ما را سبز کرد و در کنار تک تک هنرمندانی که بازی کردم، حس خوبی داشتم؛ مخصوصاً زنده‌یاد خسرو شکیبایی. یادش بخیر و خدا بیامرزدش. واقعا هنرمند خوب و حرفه‌ای بود.»

این هنرمند در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا، به وطن بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرد. عمری را پای این هنر گذاشته و از آن پشیمان نیست. اسدزاده در همین زمینه اظهار کرد: «راستش را بخواهید راضی هستم از کار‌هایی که انجام داده‌ام. هیچ‌وقت به دستمزد کارهایم فکر نکردم. همیشه اولین اولویتم برای پذیرش بازی در هر اثری، فیلمنامه بود؛ چون اعتقاد دارم که اگر متن خوب و درست نوشته شده باشد، بقیه کار‌ها به شکل خودکار درست پیش می‌رود. به همین دلیل برایم مهم نبود که می‌خواهند دستمزدم را حتی کمتر بدهند، بلکه دلم می‌خواست کاری انجام بدهم که ماندگار باشد و تماشاگر از کارم راضی باشد. الان سال‌ها از آن روز‌ها می‌گذرد و من هیچ وقت از اینکه این مسیر را انتخاب کردم، پشیمان نیستم. تنها بدی که این حرفه دارد فراموشی است؛ اگر دیده نشوی دیگر کسی تو را به یاد نمی‌آورد. تویی را که سال‌ها برایش بازی کردی؛ تویی را که شب‌ها و روز‌های بسیاری را جلوی دوربین هایشان بودی. این حرفه بی وفاست و این بی وفایی بیش از هرچیز آدم را اذیت می‌کند. اگر کسی از من بپرسد چطور می‌توانم وارد این حرفه بشوم به او می‌گویم قید آمدن را بزن، چون در این حرفه هرچقدر هم زحمت بکشی، باز هم همه تو را فراموش می‌کنند.

شایان ذکر است اسدزاده اکنون حالش خوب است و تا دو سه روز دیگر مرخص می شود. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: شانس وجود ندارد، رئال عجیب دفاع کرد

پپ گواردیولا در پایان دیدار مقابل رئال مادرید و حذف سیتی از لیگ قهرمانان اروپا قبل از نیمه‌نهایی گفت: نمایش درخشانی داشتیم اما رئال خارق‌العاده دفاع می‌کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی گفت:

ما هر کاری که باید را انجام دادیم و به همین علت پشیمانی نداریم. نمایشی درخشان در هر زمینه داشتیم ولی متاسفانه به پیروزی نرسیدیم. موقعیت‌های متعددی خلق کردیم ولی فوتبال است و باید گل بزنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

به رئال مادرید تبریک می‌گویم. آنها خیلی خارق‌العاده دفاع کردند و ما نیز هر کاری که می شد را انجام دادیم.

خود آکانجی، دی بروینه و هالند به من گفتند که آنها را تعویض کنم زیرا دیگر نمی‌توانستند بازی کنند. 

 چه کار دیگری می‌توانستیم انجام دهیم؟ از عملکرد و کاری که در زمین انجام دادیم، هرگز پشیمان نیستیم.

یوهان کرویف می‌گفت شانس در فوتبال وجود ندارد. من با او موافقم. باختن به این شکل واقعاً دردناک است. ما همه کار کردیم. چه چیزی می‌توانم به این بازیکنان بگویم؟ چه کار دیگری از دستمان ساخته بود و می‌توانستیم انجام دهیم؟

فوتبال یک تجارت نتیجه گراست؛ شاید اگر یک رشته ورزشی دیگر بود، اکنون ما برنده بازی بودیم! 

دیگر خبرها

  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • اوسمار:کاری که باید برای صدرنشینی می کردیم انجام دادیم/ در جام حذفی از تمام نفرات استفاده می کنم
  • گواردیولا: شانس وجود ندارد، رئال عجیب دفاع کرد
  • انتقاد فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد ؛ رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!
  • فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید؟!
  • مواریس: لیاقت برد برابر ذوب آهن را داشتیم/ زمانی نام مرا صدا می‌زنند که دیگر نیستم
  • دایر: در تمرینات پوستکوعلو خبری از کارهای تاکتیکی نیست | پوستکوعلو: نمی‌دانم منظور اریک از کار تاکتیکی چیست
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • کاری که عثمان دمبله با بارسلونا و هوادارانش در دیدار شب گذشته در لیگ قهرمانان انجام داد! / ویدیو فان
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای