Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی روز سه شنبه در این مراسم با قدردانی از زحمات نیروهای مسلح در حفظ عزت و اقتدار و کیان ملی و با تجلیل از عملیات غرورآفرین سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی گفت: ایران اسلامی مزیّن به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است و نیروهای نظامی کشور افتخار می‌کنند که با تمام وجود از مرزهای پهناور کشوری که زیر سایه نام مقدس آن حضرت قرار دارد پاسداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد مروی با یادآوری ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ و جنایت آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران خطاب به این نیروهای نظامی افزود: شما توانستید با انجام وظیفه و عمل دقیق و به هنگام به طرف مقابل که جز زبان اقتدار چیز دیگری را نمی‌فهمد این واقعیت را متذکر شوید که دوران "بزن در رو" تمام شده است و اگرچه جمهوری اسلامی آغاز کننده درگیری نخواهد بود اما در مقابل هر گونه تجاوز در هر سطح، با اقتدار، بی‌درنگ، بدون ملاحظه و در همان سطح پاسخ خواهد داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز جنگ ما با جبهه استکبار جنگ نظامی نیست بلکه در نبرد اراده‌ها قرار داریم و به فضل الهی همچنان که تا امروز نیز این گونه بوده است تحت هدایت‌های رهبر شجاع و مقتدرمان و با بصیرت و عزم راسخ مردم مؤمن و انقلابی و آمادگی و هوشیاری کامل نیروهای نظامی از این چالش، فرصتهای بزرگی به نفع پیشرفت ملت ایران خلق خواهد شد.

حجت‌الاسلام مروی تشخیص و عمل به هنگام را مهمترین ویژگی حرکت غرورآفرین نیروهای نظامی کشورمان در سرکوب تجاوز اخیر دانست و افزود: این روحیه باید در همه گلوگاههای مدیریتی کشور به‌ویژه در مسائل اقتصادی حاکم باشد چرا که دشمن امروز یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداخته است و همه مسئولان باید در مقابله با نفوذ، تروریسم و تجاوز اقتصادی همچون مجاهدان عرصه نظامی به شکل انقلابی، جهادی، علمی و به هنگام عمل کنند.

فرمانده نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: پیروزی در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی بر فراز آسمان ایران را با توسل به امام رضا (ع) به دست آوردیم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده با بیان اینکه این عملیات ابعاد مختلفی داشت که باگذشت زمان روشن خواهد شد افزود: عملیات سرنگونی پهپاد آمریکا در آسمان ایران به تعبیر مقام معظم رهبری از همه جهات موفق بوده است و هیمنه استکبار جهانی را شکست و اسکلت پوسیده و ترک خورده اش را برای همه روشن کرد.

وی این پیروزی را حاصل توسل به امام رضا (ع) خواند و افزود: حدود یک ماه قبل از این عملیات به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودیم و در آن تشرف از امام رضا (ع) خواستیم که شرایطی را فراهم آورند تا بتوانیم اقتدار نظام را به دشمن نشان دهیم پس این پیروزی را حاصل عنایت حضرت رضا (ع) می‌دانیم.

فرمانده نیروی هوا - فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکنون دنباله‌های آمریکا از ایران سیلی خورده بودند اما برای اولین بار بود که اقتدار ایران اسلامی در برابر خود آمریکا نشان داده می‌‎شد.

سردار حاجی زاده افزود: ویژگی تمام نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت محض از منویات مقام ولایت فقیه است و تمام تلاش ما پر کردن مشت ولایت در برابر دشمنان و مستکبران است و رمز موفقیت خود را نیز تبعیت از ولی فقیه می‌دانیم و معتقدیم هرکجا در کشور از خط ولایت فقیه فاصله گرفته شده آنجا محل خسران بوده است.

فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه چهار نفر از نیروهایش که در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی به حریم هوایی کشور نقش مستقیم و عملیاتی داشتند ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) و زیارت مضجع شریف حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به دریافت نشان خادمی این آستان مقدس مفتخر شدند.

یک فروند پهپاد آمریکایی متجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بامداد ۳۰ خرداد ماه امسال توسط نیروهای نظامی کشور سرنگون شد.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد آمریکا خادم یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیئت اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار حریم اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان برگزار شد. 

 در این مراسم حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا (ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است. 

وی با اشاره به زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع)؛ تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند. 

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا (ع) جلوه‌ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است. 

ارزانی ضمن خوش آمدگویی به دوستداران، میهمانان و خادمان حرم رضوی، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و بنیاد قرآنی رستو حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند. 

وی عنوان کرد: هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه‌های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است. 

در ادامه حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانندی دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت علیهم السلام عزت آفرین است. 

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند. 

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنر‌های اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ره) از برنامه‌های این هیئت به مالزی بوده است. 

دیدار و گفتگو با، ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه‌های هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) است. 

گفتنی است، در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو؛ قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر