Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تحت عنوان «بررسی راهبردهای ایجاد ظرفیت آلومینیوم در کشور براساس زیرساخت های موجود و مزیت نسبی در حلقه های مختلف زنجیره ارزش» آورده است: چالش تأمین مواد اولیه، مهمترین چالش صنایع بالادستی و پایین دستی این زنجیره در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز در این زنجیره باید به اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در توسعه زنجیره ارزش آلومینیوم کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد

مرکز پژوهش های مجلس برای توسعه زنجیره صنعت آلومینیوم، «سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تأمین مواد اولیه و مصرفی زنجیره ارزش آلومینیوم» را به عنوان یکی از راهکارهای این حوزه برشمرده و آورده است: در این زمینه، تعیین تکلیف طرح تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و بوکسیت های کم عیار، بهره برداری از معادن بوکسیت گینه و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های بزرگ تولیدکننده پودر آلومینا و آلومینیوم ضروری است.

 

راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای توسعه زنجیره صنعت آلومینیوم

همچنین، تهاتر پودر آلومینا با سایر کالاها، رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی معدن بوکسیت تاش، تأمین پایدار شمش آلومینیوم خالص و آلیاژی مورد نیاز صنایع پایین دستی و تأمین سرمایه احداث واحد تولید پترولیوم کک، از دیگر پیشنهادها در این زمینه ست.

مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به راهکارهای دیگر این نهاد برای توسعه زنجیره صنعت آلومینیوم، تصریح کرده است: افزایش بهره وری و ارتقای فناوری واحدهای تولیدکننده آلومینیوم برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی، اصلاح نظام عرضه شمش آلومینیوم در بورس کالا و توسعه صنایع پایین دستی تولید آلیاژهای خاص آلومینیومی و ایجاد فرصت های صادراتی، از جمله این راهکارهاست.

افزون بر این، تدوین برنامه جامع برای کنترل و بازیافت پسماندهای زنجیره ارزش آلومینیوم، از دیگر راهکارهای پیشنهادی مرکز پژوهش های مجلس برای توسعه صنعت یاد شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلومینیوم صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین بعد از ظهر پنج شنبه در نشست سفیر تاجیکستان در ایران با مسئولان استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به فراهم شدن ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برای توسعه صنایع پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران کشور تاجیکستان افزود: در استان بوشهر مواد مورد نیاز صنایع این کشور در عرصه پتروشیمی فراهم است.

وی قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران را منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان دانست و تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی در استان آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

کد خبر 6082079

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد