Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:42:23 GMT

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معارفه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۶۷۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معارفه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر امروز سه شنبه در آئینی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین از زحمات حجت الاسلام رحیم جعفری قدردانی و بهرام فاضلی زاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نیز در این آئین اظهار داشت: از مجموع تعاریفی که برای فرهنگ شده است معانی مختلفی از جمله ادب، تربیت، علم و دانش از آن استخرام شدا است که از معروفترین آن معانی می‌توان به اخلاق اشاره کنیم.

وی افزود: بزرگترین امتیاز تاریخی ایران در اخلاق بوده و همیشه مبارزه طلبی ما تاریخی، فرهنگی و علمی بوده است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه ایران کوچک است و نیاز به بازسازی هویت در آن بسیار مشهود است که طی این زمان تصدی در این راستا قدم برداشتیم. خاطر نشان کرد: ایجاد

این مسئول عنوان کرد: پایگاه‌هایی همچون خانه تنبور، خانه هوره، خانه مور و سیاه چمانه در شهرستانها در راستای هویت سازی نقش مهمی ایفا کرده است.

وی بیان داشت: در بحث زیرساخت‌ها ۳۷ هزار متر مربع مراکز فرهنگی در استان داشتیم که حدود ۳۷ هزار متر مربع دیگر در حال افتتاح هستند که در این صورت مراکز فرهنگی استان به بیش از ۷۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

حجت الاسلام جعفری گفت: سرانه فرهنگی برای هر نفر در کشور ۰.۵ متر است که در استان کرمانشاه با افتتاح این پروژه‌های عمرانی که بیشتر آن هم مربوط به مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، این سرانه به حدود یک متر خواهد رسید.

افشین کریمی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز در این آئین اظهار داشت: ثبت کارهای فرهنگی از جمله خانه تنبور، هوره و مور در این استان کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: بحث مدرنیته و جهانشمول بودن مناقشه انگیزترین بحث طی ۲ قرن اخیر است که بر اساس آن هر جامعه‌ای که بنای توسعه داشته باشد باید تابع غرب باشد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: اما در ایران با ایجاد تنوع فرهنگی به دنبال یکسان سازی بودیم و هرجا تنوع را پذیرفتیم خالق فرهنگ بودیم.

این مسئول بیان کرد: در استان کرمانشاه در طول چند هزار سال تنوع اقوام، لهجه، گفتار و ادبیات را شاهد هستیم که پذیرش این تنوع تبدیل به یک فرهنگ غنی شده است.

وی گفت: امروز ایران مورد تهدیدهای زیادی است و دشمن یک جنگ فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشور آغاز کرده است و اگر در کنار هم بودن و اتحاد را بپذیریم بدون تردید در ایجاد یک هویت جمعی قدم برداشته‌ایم.

کریمی افزود: دشمن به دنبال تفکیک قومیت‌ها و اختلاف افکنی بین مذاهب است لذا باید با حفظ اتحاد دشمنان اسلام را نا امید کنیم.

عرصه فرهنگی دارای ظرافت های پیچیده ای است

بهرام فاضلی زاده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این آیین اظهار داشت: برای انجام کار اقدام هماهنگی عمل و خدمت به این عرصه وارد شدم.

وی افزود: شان من در این سیستم و نظام شان یک سرباز است که اوامر را اجرا می کند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تاکید من در این حوزه تولید است چرا که آنچه باقی می‌ماند چه در حوزه تربیت نیروی انسانی چه در مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی و آنچه که می‌تواند برای ما مفید باشد، تولید است.

فاضلی زاده با اشاره به پیشرفتهای کاری خود در مسئولیت های قبلی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز داشت: عرصه فرهنگی عرصه سختی است و دارای ظرافت های پیچیده ای است چرا که اگر بخواهیم مشکلات امنیتی در کشور نداشته باشیم باید فرهنگ سازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: استان اصفهان قریب به سه دهه است که دانشکده هنر دارد و دانشکده فرعنگ و هنر کرمانشاه تنها مرکزی است که دانشجو در رشته های عکاسی، گرافیک، عکاسی، تصویر برداری و موسیقی تربیت می کند اما متاثر از قانون کلی که در رابطه با دانشکده علمی کاربردی تدوین شده است رو به تعطیلی است و این خسران برای استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: دانشکده هنر و معماری در دانشگاه رازی فقط معماری است و بخش هنر ندارد، وسوال من این است که چرا باید این مرکز تعطیل باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۸۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه شورای معین در کنار جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در جلسه امروز شورا سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی که برای اولین بار تدوین شده، تصویب و مقرر شد با اصلاحاتی ابلاغ شود.

وی افزود: ماده واحده واگذاری کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز تصویب شد.
 
خسروپناه بیان کرد: بر مبنای مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد، بر این اساس نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شورا در جلسه امروز خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال قبل ۹۹ مصوبه داشت که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری بودند برخی مصوبات راهبردی و برخی جنبه هدایت‌گری داشتند.

خسروپناه اعلام کرد: در جلسه امروز درباره عفاف و حجاب بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و پیشنهادها و راهکارهایی در حوزه شناختی و معرفتی ارائه و بر رعایت مقررات حجاب مخصوصا در ادارات دولتی تأکید شد، بحث درباره این موضوع مهم در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و مقرر شد برنامه‌ها اجرایی و ایجابی از سوی دستگاه ها ارائه شود.

 

   

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد