Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صمد عزیزی روز سه شنبه و در سالروز تأسیس شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون در استان تعدادی از افراد تحت عنوان داوطلب احتمالی در حوزه‌های انتخابیه مختلف برای انتخابات مجلس یازدهم خود را آماده می‌کنند و دفاتر نظارت طبق قانون و وظایف و اختیارات تمامی فعالیت‌های انتخاباتی این افراد را رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی از فعالیت‌های این افراد به دفتر نظارت ارسال شده است، یادآوری کرد: اگر این افراد خطایی در این زمینه انجام دهند این موارد از جمله موضع گیری‌ها، سخنان و اقدام‌ها طبق قانون در فرآیند بررسی و احراز صلاحیت افراد لحاظ خواهد شد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ دوره اخیر در سطح استان، گفت: تعداد این افراد در انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ حدود ۲۹۵ داوطلب بود که این تعداد در انتخابات دهم در سال ۹۴ با افزایش بیش از ۲ برابری به ۶۲۳ داوطلب رسید.

عزیزی، ادامه داد: اگر این روند امسال ادامه یابد تعداد داوطلبان مجلس یازدهم به بیش از یک هزار نفر می‌رسد در حالی که تعداد کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی افزایش نیافته و همچنان ۱۹ کرسی است و در نتیجه رقابت برای کسب کرسی نمایندگی جدی‌تر و سخت‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت فرآیند بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش نیافته و حدود ۲ هفته تا ۲۰ روز است بنابراین افزایش تعداد ثبت نام کنندگان تکلیف و وظیفه هیأت‌های نظارت شورای نگهبان برای بررسی دقیق و براساس معیارها و ضوابط قانونی پرونده‌های داوطلبان را سخت‌تر می‌کند.

صلاحیت ۳۰ درصد از داوطلبان انتخابات دور دهم مجلس در آذربایجان‌شرقی تائید نشده بود

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی در این استان صلاحیت ۳۰ درصد از ثبت نام کنندگان برای شرکت در این انتخابات از سوی هیأت نظارت و بازرسی انتخابات تائید نشده بود.

عزیزی، افزود: در دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲۳ داوطلب ثبت نام کرده بودند که تعدادی از آنها از داوطلبی در انتخابات انصراف داده و ۸۸ داوطلب نیز رد صلاحیت شده بودند.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ داوطلب نیز شرایط مندرج در قانون انتخابات را احراز نکرده بودند، یادآوری کرد: در مجموع ۲۰۷ داوطلب در دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به علت عدم احراز صلاحیت و شرایط لازم موفق به حضور در عرصه انتخابات نشده بودند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی به افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات مجلس یازدهم را دارند توصیه کرد، اگر خود را واجد شرایط مندرج در موارد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات نمی‌دانند و دارای مسائل اخلاقی، اقتصادی و مالی و فعالیت خارج از چارچوب نظام جمهوری اسلامی دارند، وارد میدان انتخابات نشوند چراکه هیأت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان قاطعانه به مرّ قانون عمل خواهد کرد.

عزیزی، ادامه داد: معیار و شاخص‌های هیأت‌های نظارت شورای نگهبان قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فراتر از آن قانون اساسی و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات است.

بیش از ۱۲ هزار عضو فعال بر انتخابات دور یازدهم مجلس نظارت می‌کنند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در سطح استان ۱۲ هزار عضو فعال شبکه نظارت و بازرسی پس از ساماندهی در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کنند.

عزیزی، ادامه داد: براساس پیش بینی ستاد انتخابات استان بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ صندوق اخذ رأی برای دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات یک کنش اجتماعی در سطح کشور است، یادآوری کرد: در این کنش وسیع اجتماعی که عده‌ای تحت عنوان مجریان و ناظران انتخابات، اکثریت مردم به عنوان رأی دهنده و عده‌ای داوطلب انتخاب هستند نباید انتظار داشت که تخلفی روی ندهد ولی در قانون برای پیشگیری و برخورد با این تخلفات نیز موارد قانونی لازم پیش بینی و مشخص شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کمیسیون پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در دادگستری‌ها در این راستا تشکیل می‌شود، گفت: در انتخابات پیش رو اگر افرادی بخواهند فراتر از قانون حرکت کنند یا نسبت به قانون تخلف انجام دهند، هیأت‌های نظارت و بازرسی طبق قانون و بدون اغماض به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.

عزیزی، ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم، حفظ بی‌طرفی و قانون‌مداری و پایبندی به قوانین از جمله موارد مورد تاکید مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران و از وظایف دست اندرکاران انتخابات است.

نام نویسی از دواطلبان انتخابات مجلس یازدهم از ۱۰ آذر آغاز می‌شود

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم از ۱۰ آذر آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا ۱۶ آذر ادامه می‌یابد.

عزیزی، با بیان اینکه انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: مهلت استعفای مقامات استانی و ملی و اعضای شورای اسلامی علاقه‌مند برای ثبت نام در انتخابات این دوره تمام شده و داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات باید ۱۰ تا ۱۶ خرداد از سمت خود استعفا می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات خلأ قانونی وجود دارد، گفت: در این زمینه صراحتاً در قانون جرم انگاری نشده است ولی براساس اصلاحیه ماده ۵۶ قانون انتخابات در سال ۹۵، تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است.

عزیزی، افزود: مراجع اداری، انتظامی و قضائی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند و فعالیت داوطلبان انتخاباتی ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در آینده نزدیک تشکیل می‌شود

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در آستانه تشکیل هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم قرار داریم و پس از تشکیل این هیأت، هیأت‌های نظارت استان‌ها متشکل از ۵ نفر تشکیل می‌شود.

عزیزی، ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات استان در نیمه اول اردیبهشت امسال مشخص شده‌اند و در آینده نزدیک بعد از تشکیل هیأت مرکزی نظارت، اعضای هیأت نظارت استان مشخص می‌شوند.

وی گفت: پس از تشکیل هیأت نظارت استان اعضای ۳ نفره هیأت نظارت شهرستان‌ها و سپس اعضای ۳ نفره هیأت بخ ها مشخص می‌شود.

۸۰۲۳/‏۳۰۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبارنامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است