Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بر اساس سند بهبود تغذیه ایران تمامی مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر زهرا عبداللهی، در سفر به زاهدان و در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزش های کارشناسی به زبان های بومی و محلی را از بهترین تکنیک های ارتقای سواد تغذیه ای در کشور عنوان کرد و گفت: تکنیک های آموزشی کارشناسان تغذیه با زبان های محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطر نشان کرد:  برخی از الگوهای نامناسب  غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌ هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.
وی ادامه داد: تا 30 درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی ‌ها تامین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری‌ها و ریسک فاکتورهای بیماری ‌زا خواهد شد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان ها است، در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.
وی تاکید کرد: برخی از بیماری‌های غیر واگیر که در این استان ها رایج است، به دلیل رژیم غذایی نامناسب شیوع پیدا کرده و بر اساس سند بهبود تغذیه ایران تمامی مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.
دکتر عبداللهی در ادامه افزود: در حال حاضر بیماری‌ های غیرواگیر مهم‌ ترین عامل مرگ و میر در کشور است و الگوی نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان ‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: امروزه با مصرف تنقلات، فست فودها و تغییر سبک زندگی مردم، مقادیر بیشتری از چربی، نمک و قند وارد بدن انسان می ‌شود.
گفتنی است، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در این سفر، از مراکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع)، حضرت ولی عصر(عج) و مرکز حضرت ابوالفضل (ع) بازدید و از خدمات فعال کارشناسان تغذیه در سطح مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه عملیاتی بهبود تغذیه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده