Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@04:19:57 GMT

درخشش درون ماهی در شانگهای

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۸۷۶

درخشش درون ماهی در شانگهای

به گزارش خبرآنلاین: این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی «بهزاد وزیری» و تهیه‌کنندگی «مسعود وزیری» در بخش پانورامای بیست و دومین فستیوال بین‌المللی فیلم شانگهای در روزهای ۱۵ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ اکران شد توانست توجه مخاطبان این فستیوال را به خود جلب کند.

فستیوال بین‌المللی فیلم شانگهای یکی از ۱۵ فستیوال برتر جهان است که در درجه‌بندی جهانی در ردیف الف قرار دارد و امسال «نوری بیگله جیلان» فیلمساز مشهور ترکیه‌ای ریاست هیات داوران آن را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«درون ماهی» که در اواخر نیمه اول امسال مراحل فنی آن به پایان رسید، نخستین تجربه فیلم بلند سینمایی بهزاد وزیری است. 

این فیلمساز خوزستانی که پیش از این با ساخت چند فیلم مستند و مجموعه مستند و تعدادی فیلم داستانی در جشنواره‌های متعدد خوش درخشیده است در کارنامه هنری خود چاپ و انتشار سه نمایشنامه که توسط گروه‌های مختلف تئاتر در داخل و خارج از کشور به روی صحنه رفته‌اند را نیز دارد.

وزیری چندین تئاتر موفق به نویسندگی خود را نیز کارگردانی کرده است و با حضور در جشنواره‌های زیادی موفق به کسب عناوین برتر متعددی نیز شده است.

«مسعود وزیری» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «درون ماهی» نیز از تهیه‌کنندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه این سازمان است که پخش بین‌المللی این فیلم را بر عهده دارد.

او در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین می‌گوید: این اولین حضور فیلم سینمایی «درون ماهی» در فستیوال‌های بین‌المللی بود و این بسیار خوشحال‌کننده است که ما حضور خود را از فستیوالی شروع کردیم که جزو  15 فستیوال برتر دنیا است. 
فیلم «درون ماهی» پس از اکران در روزهای نوزدهم، بیستم و بیست و دوم ژوئن در این فستیوال اکران شد و با استقبال خوبی که از سوی مخاطبان چینی داشته‌ است، در نشست پرسش و پاسخ عوامل فیلم با مخاطبان، منتقدان و دانشجویان سینما در روز 22 ژوئن در سینما بایلیان شانگهای به سوالات منتقدان پاسخ داده شد.

مسعود وزیری همچنین می‌افزاید: برای مخاطبان چینی بسیار جذاب بود از اینکه با نگاهی جدید از سینمای ایران روبرو شده اند و از تماشای این فیلم ابراز رضایت کردند. فیلم سینمایی درون ماهی در شهر آبادان ساخته شده است و فریم‌های این فیلم به خوبی محتوای اثر را به مخاطبانی با فرهنگ و زبانی دیگر انتقال دادند و مطمئن هستیم که این ارتباط چه بسا در داخل ایران و دیگر کشورها هم شکل خواهد گرفت و مخاطبان آن را به چالش خواهد کشید.

تهیه‌کننده این فیلم همچنین از برنامه ریزی برای حضور فیلم سینمایی "درون ماهی" در دیگر فستیوالهای بین المللی جهان خبر می‌دهد.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به حضور رضاثامری، حکیمه فیوجی، اشکان لدنی، حیدر رحیمی، مصطفی صفایی، شیرین سالمی، شهرام پورعسکر، شیما سوزنگری، وفا رشیدی، سروش قربانی، سهراب منصوری، رضا چوپان، محمد وزیری، مهدی پور شعبان، فاطمه اعزازی، فاطمه مختاری و محمودرضا ثانی بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند و عوامل تولید این فیلم که عبارتند از مدیر فیلمبرداری: رضا عبیات، تدوینگر: سهراب خسروی، مدیر صدابرداری: علی عبدالحسینی، صداگذار: آرش قاسمی، موسیقی: محمد فرشته نژاد، تنظیم رنگ و نور: سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علی حیدری، سعید فیوضی، مهدی قربانی. منشی صحنه: سیده فرشته موسوی. دستیاران فیلمبردار: امین طلایی، مهدی طهماسبی، احسان منفرد، تکنسین فنی: سعید گودرزی، گریم: مهرداد صیادی سامانی، فاطمه اعزازی. طراحی پوستر و لوگو: آزاده جهانتابی. تدارکات: بهزاد دهدشتی، نسیم حمودی، ترجمه انگلیسی: حسن شرف الدین، اجرای زیرنویس: رضا تاری وردی، عکاس: محمد عباسی نیز نام برد.

46

کد خبر 1280267

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نقد فیلم فیلم کوتاه فیلم مستند سینمای ایران اکران سینما کارگردانان سینمای ایران استان خوزستان باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان ایران و آمریکا قوه قضاییه باشگاه استقلال مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی باکمان چین
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • وزیری که سردسته اوباش شد | ببینید
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا