Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@10:19:36 GMT

بانک‌ها به مددجویان بهزیستی تسهیلات نمی‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۰۲۷

بانک‌ها به مددجویان بهزیستی تسهیلات نمی‌دهند

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام ضمانت‌ها و وثیقه‌های سنگینی درخواست می‌کنند که در توان مددجویان بهزیستی نیست حتی در مناطق روستایی قباله‌ها یا ضمانت‌ها را قبول نمی‌کنند و همین امر موجب بهره‌مندی کمتر مددجویان از وام‌های تعلق گرفته به آنها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغرشاهزیدی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اینکه این هفته متعلق به همه دغدغه‌مندان خدمت‌گزاری به مردم است، اظهار کرد: در معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی پنج حوزه شامل امور اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی، پشتیبانی و منابع انسانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معاونت مشارکت‌های مردمی پشتیبان امور توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری است، افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب کمک‌ها ازطریق خیران، بخش دولتی و بخش خصوصی انجام می‌شود که این کمک‌ها به سه شیوه درآمدهای نقدی، یا کمک‌های غیرنقدی و خدماتی صورت می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در خصوص درآمد حاصل شده در سه ماهه اول سال جاری بهزیستی گفت: در سه ماهه امسال بهزیستی استان اصفهان ۱۳میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان درآمد نقدی، غیرنقدی و خدماتی داشته که این درآمدها از بخش دولتی، غیردولتی و خیران حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش غیردولتی موسسات خیریه‌ای مجاز به جذب مشارکت های مردمی هستند، افزود: درآمد حاصل از بخش دولتی بهزیستی استان در سه ماهه اول امسال سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده همچنین ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد بخش غیردولتی بوده است.

شاهزیدی در خصوص تفکیک مبالغ نقدی و غیرنقدی کمک‌ها گفت: از این مبلغ پنج میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان درآمدهای نقدی بهزیستی است که چندان رقم قابل توجهی نیست چرا که بیشتر کمک‌ها به صورت غیرنقدی و خدماتی بوده است.

ارسال ۱۱ محموله به مناطق سیل‌زده کشور

وی در خصوص خدمت‌رسانی به مددجویان آسیب‌دیده از سیل خوزستان گفت: ۱۱محموله به ارزش تقریبی ۵۰۰میلیون تومان به مناطق سیل‌زده ارسال شد که هفت محموله آن تنها به استان خوزستان ارسال شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در خصوص سرانه تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی اظهارکرد: امسال تسهیلات خود اشتغالی مددجویان بهزیستی که در سال‌های قبل ۲۰ میلیون تومان بود به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت که این تسهیلات ازمحل بند ب تبصره ۱۶ قانون عمومی سال ۹۸ اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه این میزان تسهیلات هم برای مددجویان جویای کار و هم برای کارفرمایان درنظرگرفته شده است، افزود: برای هر دو گروه ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت پنج ساله اختصاص یافته است و هر کارفرما تا میزان بکارگیری پنج نیروی کار می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

شاهزیدی با اشاره به اشتغال ۴۴۴ نفر با رقمی معادل ۸۱۵ میلیون تومان گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با شش درصد کارمزد است که مددجویان برای استفاده از آن می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

بهزیستی برای ۱۳ فعالیت برون‌سپاری شده مجوز صادر می‌کند

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای ۱۳ فعالیت می‌تواند صدور مجوز داشته باشد، افزود: صدور مجوز برای مراکزی چون مهدهای کودک، مراکزتوانبخشی، سالمندان، بیماران اعصاب و روان، مراکز ژنتیک و مشاوره برعهده سازمان بهزیستی است که در حال حاضر دو هزار و۹۶ مرکز غیردولتی در سطح استان تحت پوشش بهزیستی هستند که در کل یک هزار و ۸۳۱ مرکز خصوصی تحت پوشش بهزیستی قراردارند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از ۲۶۵ موسسه در استان  ۷۱مورد خیریه‌ای هستند، تصریح کرد: تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای در اسفند ۹۴ بین ادارات بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیادمسکن و خیرین مسکن‌ساز منعقد شد که ساخت ۲۰هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول را تعهد کردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۰ سهمیه به استان اصفهان تعلق گرفت، اظهار کرد: خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق شهری ۳۰ میلیون کمک بلاعوض برای ساخت یا خرید مسکن دریافت می‌کنند که از این مبلغ ۱۵میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰میلیون تومان توسط بهزیستی و پنج میلیون توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز پرداخت می‌شود.

شاهزیدی با بیان اینکه ۲۱۵ خانواده در این طرح صاحب مسکن شدند، گفت: خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت هم ۱۰۲ سهمیه داشتند که تا کنون به ۹۱ خانواده تحت پوشش در این زمینه کمک شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام اظهار کرد: متأسفانه بانک‌ها برای پرداخت وام ضمانت‌ها و وثیقه‌های سنگینی درخواست می‌کنند که در توان مددجویان بهزیستی نیست حتی در مناطق روستایی که املاک آنها دارای سند رسمی نیست قباله‌ها یا ضمانت‌ها را قبول نمی‌کنند و همین امر موجب بهره‌مندی کمتر مددجویان از وام‌های تعلق گرفته به آنها شده است.

تسهیلات لازم به مناطق آسیب دیده از سیل استان تعلق می‌گیرد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانواده فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار خانواده دارای دو عضو معلول هستند و مابقی یا تنها مددجوی بهزیستی هستند و یا تعداد معلولان آنها کمتر از دو عضو است.

وی در خصوص تسهیلات خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در استان اصفهان گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و بسیج سازندگی برقرار شد که در آن ساخت پنج هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در نظر گرفته شد که بدین منظور ۱۰ میلیون تومان کمک هیئت دولت، ۱۰ میلیون تومان کمک بهزیستی و پنج میلیون دیگر توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود همچنین ۵۵ میلیون تومان هم تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای است که به خانواده‌های خسارت دیده از سیل در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، شاهین شهر و سمیرم پرداخت می‌شود.

شاهزیدی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مددجویانی که برای وام مسکن یا اشتغال به بانک‌ها معرفی می‌شوند تسهیلاتی دریافت کنند، تصریح کرد: کمک‌های مردمی صرفاً در راستای تأمین مسکن و شغل مددجویان نیست بلکه بهزیستی تلاش می‌کند همه نیازهای مددجویان اعم از پوشاک، لوازم منزل، جهیزیه و معیشت آنها را تأمین کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغال اصفهان بهزیستی تسهیلات بانکی خیران درآمدزایی معلولان وام اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد