Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:06:11 GMT

افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان بهزیستی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۰۹۰

افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضازاده بعد از ظهر سه شنبه در ویژه برنامه به توان زیستن در کاشان با بیان اینکه بیش از یک میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: متأسفانه در برخی خانواده‌ها تا چهار معلول وجود دارد و بر همین اساس طی برنامه ریزی های صورت گرفته معلولان طی سه سال غربالگری می‌شوند تا بفهمیم به چه علت این معلولیت به وجود آمده تا از بروز معلولیت‌های بعدی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این غربالگری امکان ایجاد بانک اطلاعاتی را برای ما به وجود می‌آورد، افزود: این بانک برای ذخایر ژنتیکی معلولیت‌های کشور استفاده می‌شود و با استفاده از دانش بومی خود این بانک اطلاعاتی به وجود می‌آید و در همین راستا نیز آموزش‌ها و کارگاهایی نیز برگزار شده است در حالی که طی چهار سال گذشته جمع آوری این بانک اطلاعاتی آغاز و ۷۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و طی سه سال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شیوع نابینایی در کاشان از نرم جهانی بالاتر است، ابراز داشت: ژنتیک عامل نابینایی در منطقه کاشان است و دلیل این مهم نیز به دلیل تعداد بالای ازدواج‌های فامیلی است و بر همین اساس برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی متعددی را در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان گفت: دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همچون شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و غیره نقش بسزایی در پیشگیری و حمایت از معلولان دارند و سازمان بهزیستی با وجود چنین مراکزی پشتوانه محکمی را احساس می‌کند.

کد خبر 4668317

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال ابلاغ شده در سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی کشور ۷هزار و ۸۲۳ نفر برای خراسان رضوی اعلام و مقرر شد که حداقل برای ۳۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی تسهیلگری اشتغال صورت گرفت. - اخبار استانها -

غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه‌ اجرایی با حمایت سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شد که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از آنجا که سهمیه 3 درصدی در استخدام افراد دارای معلولیت در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مواردی به‌درستی اجرایی نمی‌شد، در نتیجه این آزمون به منظور احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و سهمیه خراسان رضوی در این آزمون 313 نفر است.

خالدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 879 دانشجوی دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: باتوجه به متقاضیان دارای تحصیلات عالیه، سال گذشته توانستیم سهمیه بیشتری را از آنچه که توسط بهزیستی کشور ابلاغ شده بود، به این افراد اختصاص دهیم و برای 687 نفر از افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، تسهیلگری اشتغال در قالب خود اشتغالی یا کارفرمایی صورت گیرد.

خالدی گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال تعداد 2 هزار و 852 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات اشتغال مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط برخوردار شدند که 186 نفر از آنها دارای تحصیلات کاردانی و بالاتر بودند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز