Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه‌برنامۀ بخش بین‌الملل چهارمین دورۀ آموزشی دورۀ اسلام ناب با عنوان «شب مقاومت»، با حضور حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، از رهبران جبهۀ مقاومت عراق و حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار شد. در این مراسم که دوشنبه 24 تیرماه در اردوگاه سیدالشهدا(ع) آبعلی برگزار شد، از همسر شهید محمدعلی رحیمی (مشهور به رسول مولتان) نیز تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  الف به نقل از روابط عمومی دورۀ آموزشی اسلام ناب، در ابتدای نشست، هاشم الحیدری سخنرانی کرد. او که برای مخاطبان فارسی‌زبان جلسه به زبان فارسی سخن می‌گفت، با اشاره به چهار ویژگی جبهۀ مقاومت و زمانۀ ما، گفت: «شما جوانانِ ایرانی، ایران را از داخل می‌شناسید؛ با همۀ مشکلاتش مثل گرانی و قیمت ارز و تحریم و مسکن و... . حالا بگذارید من ایران را از بیرون برای شما معرفی کنم. بسیاری، حتی برخی از حزب‌اللهی‌ها، چون به انقلاب نزدیک هستند، آن‌گونه که باید قدر آن را نمی‌دانند.»

او دربارۀ اوضاع ویژۀ زمان ما گفت: «اگرچه فرضاً 500 سال قبل هم حق و باطل وجود داشت و میان آن‌ها جنگ هم بود، اما زمان ما چیز دیگری است. امروز شاید مانند زمان کربلا، یا جنگ احزاب باشد. در جنگ احزاب پیامبر(ص) فرمود: «بَرَز الایمان کُلّه الَی الشّرک کُلّه». امروز عمارها در کل جبهۀ مقاومت فراوان هستند. این حقیقت را باید دید. امروز مانند سیدحسن نصرالله، سیدعبدالمالک الحوثی و شیخ زکزاکی داریم. برخی در داخل ایران، اطلاع چندانی از معادلات جهانی ندارند. جمهوری اسلامی را فقط از دریچۀ قیمت ارز و سکه و مسکن و تحریم و این‌گونه مسائل نباید دید. درست است که این مشکلات هم مهم هستند و باید به آن‌ها رسیدگی کرد؛ اما ماجرا بسیار مهم‌تر و بزرگ‌تر این حرف‌هاست.»

الحیدری با توجه به مظلوم‌بودن حق در طول تاریخ گفت: «حق همیشه مظلوم بوده، اما در زمان ما، از پیروزی انقلاب تاکنون، حق بسیار مظلوم واقع شده است؛ نه‌فقط از جانب دشمنان، بلکه از جانب دوستان و حتی علما و کسانی که عنوان ‘آیت‌الله’ دارند، به حق ظلم شده است. منظور بنده از حق در زمانۀ ما، همان انقلاب و ولایت و رهبری جهان اسلام است. حضرت امام(ره) خیلی مظلوم بودند و از جانب کسانی به تعبیر خودشان، مقدس‌نمایان احمق و دیگرانی که خودی محسوب می‌شدند (نه خودی واقعی)، به ایشان ظلم شد. اما درعین‌حال مقتدر هم هست. به نظر بنده، حق در زمان ما نسبت‌به کل زمان غیبت کبری، قوی‌ترین و مقتدرترین وضع را دارد. یکی از اوصاف حق در زمان ما ‘اقتدار’ است. تحریم و محرومیت هست؛ اما ضعف نیست.»

وی با اشاره به دو ویژگی «استقامت در راه حق» و «وضوح حق در این زمانه» گفت: «شدیدترین جنگ حق و باطل پس از واقعۀ کربلا در طول تاریخ، در زمانۀ ما در جریان است. این شدت در همۀ میدان‌هاست. با توجه به این شرایط، مرزهای بین حق و باطل باید روشن بشود. مثلاً روزی گفتند مردم‌سالاری، حضرت آقا فرمودند مردم‌سالاری دینی. قبل‌تر کلمۀ ‘استعمار’ را برای رابطۀ بین کشورها و ماهیت باطل به‌کار می‌بردند، اما هنر امام خمینی(ره) این بود که این‌ها را ‘استکبار’ نامید. همه الآن کلمۀ استکبار را به‌کار می‌برند و حتی در کشورهای عربی، استعمار را با این‌که کلمه‌ای عربی است، به‌کار نمی‌برند. آن‌ها می‌گویند دموکراسی، ما می‌گوییم حاکمیت اسلام. به امام گفتند بگویید جمهوری دموکراتیک اسلامی، امام فرمود جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. این یعنی روشن‌کردن مرزها.»

هاشم الحیدری در بخش دیگری از سخنانش گفت: «زمان ما زمانِ فریاد است. نباید فقط به درس و مشق و کار و بار مشغول بود، بدون فریاد. این‌جور فایده ندارد. هنر امام، فریاد ایشان بود. شروع انقلاب با فریاد بود، سپس نهضت، بعد دولت و امروز، یک جبهه است. این امام، خوب است. امام فقط این نیست که یک کتاب سرالصلوة یا رسالۀ عملیه نوشته باشد. ما الآن چند رسالۀ عملیه داریم؟ باید فریاد هم باشد. دیدار حضرت آقا با نخست‌وزیر ژاپن، مثل دیدار معمولی مقامات یک کشور با کشور دیگر نبود. این دیدار، دیدارِ حاملِ پیغام شیطان بزرگ با رهبر جبهۀ مقاومت بود.»

او با اشاره به اینکه زمان، زمانِ پیروزی است و باید حق را بیان کرد، به برشمردن عوامل پیروزی در جنگ نرم پرداخت. او اخلاص و ایمان و شجاعت و امید و بصیرت و وحدت میدان و وحدت رهبری را عوامل پیروزی در جنگ نرم برشمرد و گفت: «نظر دشمن بر ایجاد اختلاف و شکاف بین کشورهاست. عراقی و ایرانی، شیعه و سنی، فلسطینی و لبنانی و... مایۀ اختلاف است. فلسطین زمانی مسئلۀ عربی بود. امام خمینی اعلام کرد که مسئلۀ فلسطین مسئله‌ای اسلامی است. دشمن به‌دنبال ملی‌گرایی قضیۀ فلسطین است. یعنی مسئلۀ فلسطین به فلسطینی‌ها مربوط است، مسائل ایران به ایرانی‌ها، مسائل عراق به عراقی‌ها، مسائل یمن به یمنی‌ها و... . این امر اگر محقق بشود، بدترین لطمه به جبهۀ حق است.»

او در پایان گفت: «وقتی در ایران حتی اختلاف نظر پیش می‌آید ما می‌ترسیم و نگران می‌شویم. حضرت آقا فرمودند هم‌دلی و هم‌زبانی، شعار یک سال نیست. این شعار جمهوری اسلامی در همۀ جبهۀ مقاومت است. امید همۀ این کشورها به ایران و جمهوری اسلامی است. این یک تکلیف سنگین برای شماست. این فقط مسئلۀ داخلی ایران نیست. ما وقتی به ایران نگاه می‌کنیم، ایران را یک‌پارچه می‌بینیم و چپ و راست نمی‌بینیم. فقط حضرت آقا و مردم را می‌ّبینیم. این وحدت باید در خارج از ایران هم اجرا بشود و بنده همیشه گفته‌ام اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید با یک رهبری پیش برویم و ما هیچ رهبری غیر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نداریم.»

پس از سخنان هاشم الحیدری، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلامی حاج ابوالقاسمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام قاسمیان از همسر شهید محمدعلی رحیمی تقدیر کردند.

همسر شهید محمدعلی رحیمی، شهیدی که به رسول مولتان مشهور است، دربارۀ فعالیت‌های شهید رحیمی گفت: «آقای رحیمی از همان اوایل انقلاب در سن 20، 21 سالگی دغدغۀ صدور انقلاب و وحدت بین مسلمانان را داشتند که البته این دغدغه را از توجه به فرمایشات ولی‌فقیه به دست آورده بودند. ایشان از همان ابتدا آتش‌به‌اختیار و بدون اینکه به هیچ ارگان و سازمانی مرتبط باشند شروع کردند و البته به‌مرور به ارگان‌ها و سازمان‌ها و نهادها هم وصل شدند.»

وی ادامه داد: «ایشان چیزی در حدود سی سال پیش بررسی‌هایی را در کشورهای مختلف انجام دادند و به کشورهای حوزه دریای خزر، افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش و کشورهای آفریقایی نظیر غنا، نیجریه، ساحل عاج و کشورهای دیگر مسافرت کردند. طی این بررسی‌ها گزارش مکتوبی که الآن موجود است تهیه کردند و در آن ذکر کردند که کشورهای استعمارگر، از قبیل انگلیس و فرانسه، با احداث مراکز درمانی و آموزشی، به غارت فرهنگی کشورهای مسلمان در کنار غارت سرمایه‌هایشان مشغول می‌شوند. ایشان حدود سی سال پیش متذکر شده بودند که در این مدارس، فرزندان مسلمانان را با تفکر تکفیری و وهابیت پرورش می‌دهند. همۀ ما می‌دانیم که داعش طی این چند سال اخیر به وجود نیامده. داعش حاصل سرمایه‌گذاری کشورهای استعمارگر طی سالیان است که امروز به بار نشسته. اگر در آن روز به تذکرهای شهید رحیمی و امثال شهید رحیمی توجه می‌شد، قطعاً لازم نبود امروز بزرگ‌ترین و ارزشمندترین سرمایه‌هایمان را که جوانان‌مان و مردممان هستند فدا کنیم.»

چهارمین دورۀ آموزشی «اسلام ناب»، با حضور منتخب تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، با محوریت تبیین مکتب امام خمینی(ره)، از ۱۸ تیر در اردوگاه سیدالشهدای آبعلی آغاز شده و تا اول مرداد ادامه خواهد داشت

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از اثر مشترک ۹ خطاط مطرح دنیای اسلام باموضوع (کتابت آیات مقاومت) و ترجمه روایی قرآن با رویکرد سبک زندگی که در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که امسال بخش بین الملل با شکوه مثال زدنی انجام شد. از همکاران در معاون و سازمان فرهنگ و ارتباطات و مهمانان خارجی قدردانی می‌کنم. یکی از اهداف اصلی کار ما در نمایشگاه امسال توجه ویژه به موضوع غزه و فلسطین بود.

وی ادامه داد: در کنار همه آثار و خیرات و برکاتی که طوفان الاقصی داشت یکی از دستاوردهایش موضوع احیای توجه به قرآن کریم بود.این مبارزان خستگی ناپذیر طبق گزارش موثقی که در نهادهای مرتبط ارائه شده است همه یا حافظ کل قرآن بودند و یا حافظ اجزای قرآن. حماسه طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد.صهیونیست‌ها حلقه سختی را ایجاد کردند که نمی‌شود نفوذ کرد و نمی‌توان وارد سرزمین اشغالی شد و حافظین قرآن این حلقه‌ها را از بین بردند. نمونه بارز احیای توجه ویژه به قرآن در سیره و سلوک همه کودکان و زنان و مجاهدین غزه نمود داشت.صحنه‌های متعددی را دیدیم که چطور فرزند مادر از دست داده، مادر کودک از دست داده در برابر این مصیبت با قوت و اقتدار آیه قرآن را زمزمه می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ابتکار خوبی که همکاران در بخش بین الملل انجام دادند و هنرمندان از ۹ اثری هنری را پدید آوردند بسیار حائز اهمیت است.

اسماعیلی اظهار داشت: در آستانه روز قدس هستیم با این حرکت گسترده که در جهان اسلام آغاز شده روز قدس بیاد ماندنی خلق خواهد شد و همه فرزندان مقاومت در همه گستره عظیم جغرافیای مقاومت و کشورهای اسلامی و خارج از جهان اسلام پیوستگی خود را با قدس اعلام خواهند کرد.

وی با درود به روح پاک و مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه داد: امام پرچم مقاومت و پیروزی و نصر بر غاصبان صهیونیست را بدست ما داد و به ما نوید و بشارت داد که بزودی این نسل بزرگ را تجربه خواهیم کرد. سنصلی فی القدس انشالله.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از همه دست اندرکاران بخش بین الملل و همه هنرمندان و بخش‌های مهم را به یادگار گذاشتند از تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 6064248 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • دیدار زیاد النخاله با رهبر انقلاب
  • دیدار زیاد نخاله با رهبر انقلاب
  • آیت‌الله ایازی: یکی از مشکلات امروز فرهیختگان ما این است که فضای یأس را می‌­گسترانند
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد چیست؟ | پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای را بخوانید
  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش