Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار ارز حدود یک ماه است که روند کاهشی را در پیش گرفته است و بر خلاف جوسازی عده‌ای دلال و نوسان گیر ارزی پیرامون اخبار و تحولات سیاسی و منطقه ای، مسیر کاهش قیمت از سقف ۱۳۷۰۰ تومانی دلار در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۸ را با یک شیب ملایم نزولی سپری کرده است تا جاییکه امروز هر اسکناس دلار امریکا پس از ۵ ماه، دوباره در کانال ۱۱ هزار تومان خرید و فروش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه بیست و پنجم تیرماه ۹۸) بازار ارز، شاهد کاهش نرخ دلار و یورو بودیم. به گونه‌ای که بر اساس آخرین نرخ‌ها از سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۸۵۰ تومان خریداری شده و با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۱۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است.

همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، امروز به نرخ ۱۳۸۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۳۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد.  

نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به هفته گذشته (سه شنبه هجدهم تیرماه ۹۸)، ۸۰۰ تومان کاهش داشته است. هر یورو نیز نسبت به سه شنبه هفته قبل، ۷۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی؛ تحلیل تکنیکال از روند بازار ارز، نشان می‌دهد که دلار تا کف قیمتی ۱۱۷۰۰ تومان کاهش خواهد داشت و در این نقطه با مقاومت همراه خواهد شد. مرزی که پیش از این در محدوده ۱۲۷۰۰ تا ۱۲۸۰۰ تومان قرار داشت و پس شکسته شدن این سطح، شاهد ریزش قیمت دلار بودیم. در این نقاط مهم،  دلار مورد حمایت معامله‌گران قرار می‌گیرد و مقاومت در مقابل ادامه روند نزولی، بیشتر خواهد شد. هرچند رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین اظهار نظر خود گفته است: از دو ماه قبل به دلیل تخلیه شوک ارزی، شاخص‌های اقتصادی رو به اصلاح است و بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز دخالتی نمی‌کند، چراکه معتقدیم شاخص‌های اقتصادی و بازار، نرخ ذاتی ارز را تعیین خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، از نکات مهم در بازار ارز، کاهش معنادار اختلاف نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد است. به گونه‌ای که امروز نرخ دلار نیما، حدود ۴۶۰ تومان کمتر از نرخ دلار در بازار آزاد بود و این روند نشان می‌دهد که سیاست گذار به دنبال کم کردن این فاصله و افزایش جذابیت برای ورود ارز صادراتی به سامانه نیما می‌باشد. سامانه‌ای که بر خلاف بازار آزاد، اسکناس ارز مبادله نمی‌شود و صادرکننده و واردکننده، تنها به حواله‌های ارزی دسترسی دارند. این سامانه پیش از این، نرخ دلار را با اختلاف چشم گیری از نرخ بازار آزاد، خرید و فروش می‌کرد و بسیاری از فعالان، برای حضور در این بازار، رغبتی نداشتند و به دنبال راه‌هایی برای عرضه ارز در بازار آزاد بودند، اما به نظر می‌رسد در شرایط کنونی یکی از اهداف کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، کاهش اختلاف نرخ نیما و آزاد باشد.  
نرخ رسمی ۱۱ ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه بیست و پنجم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۷۵ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۵۷۱ ریال و هر یورو نیز با ۹۲ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۷ هزار و ۳۰۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۴۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۹۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۲۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۳۵ ریال، روپیه هند ۶۱۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸  هزار و ۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۹۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۹۰۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۸۴ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۲۹۲ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۲۲ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۵۴ ریال، روبل روسیه ۶۷۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۵۵۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۷۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۳۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۱۰۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۴ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۷۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۱ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۳۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۲۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۶۵۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۵۳ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۷۷۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۱۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۱۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۷۶۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۴۱۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت امروز دلار نرخ ارز قیمت دلار نرخ دلار دلار آمریکا اسکناس دلار خرید و فروش ارز بانک مرکزی صرافی های مجاز دلالان ارز سامانه سنا سامانه نیما بازار آزاد ارز دلار آمریکا دلار ۴۲۰۰ تومانی پوند انگلیس لیر ترکیه درهم امارات حواله ارزی احمد سالک محمدحسن صادقی مقدم اکبر طبری عیسی شریفی آیت الله اعرافی بوئین و میاندشت محمد دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

 

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟