Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه نوزدهمین کنگره پرسش مهر در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 هزار نفر از طریق ماده 28 و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، مهر ماه امسال وارد مدارس می‌شوند و بیش از 5000 نیروی خدماتی خواهیم داشت و از طریق استمرار خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی نیز بخشی از نیروها را تامین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری پذیرفته و وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت آموزش در ایران 2900 ساعت در کل 12 پایه است در حالی که میانگین جهانی 8000 ساعت است، گفت: تلاش می‌کنیم استانداردهای نظام جامع فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان بعد 12 سال حداقل یک مهارت متناسب با استعدادهایشان بیاموزند.

حسینی با اشاره به استخدام نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی عنوان‌کرد: طبق مصوبه مجلس نیروهای پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی و نیروهای شرکتی باید مشمول شوند اما جذب آنها متناسب با نیاز آموزش و پرورش است که باید متناسب با شرایط بوم و مقطع تحصیلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای نیروهای نهضتی نیاز به برگزاری آزمون است اما برای پیش‌دبستانی‌ها خیر اما معتقدیم هیچ فردی نباید وارد آموزش و پرورش شود مگر از محل دانشگاه فرهنگیان.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون تعیین تکلیف نیروهای پیش‌دبستانی مصوب سال 1397 است و 105 هزار نفر مشمول آن هستند که البته برای آنها دوره‌های توانمندسازی برگزار می‌کنیم؛ اول مهرامسال  بیش از 60 هزار خروجی بازنشسته داریم که بخش زیادی از جایگزینی آنها از طرق مختلف و همین روش جبران می‌شود.

وی افزود: اول مهر جشن پایان مدارس خشتی و گلی به جز سیستان و پایان بخاری‌های نفتی را خواهیم داشت همچنین اجرای کامل پروژه مهر را به‌ویژه برای سیل‌زده‌ها خواهیم داشت و در کل ایران یک کلاس بدون معلم باقی نخواهد ماند.

حسینی درباره مشکلات ثبت‌نام مدارس نیز گفت: 24 نوع مدرسه داریم، یک نوع آن مدارس دولتی است؛ ثبت‌نام تقاضامحور است و هر دانش‌آموزی در هر نقطه‌ای تقاضا داشته باشد دولت باید پاسخ دهد؛ یک دانش‌آموز نداریم که کلاس برای وی نباشد اما معتقدیم بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است؛ انواع مدارس را داریم برخی شهریه دارند، برخی آزمون دارند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند، روند نظارتی در حال انجام است و به‌خوبی ثبت‌نام انجام خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش بازنشستگی کنکور آموزش و پرورش ایران قانون بازنشسته معلم مشکلات دولت مدرسه آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، با حضور رضامراد صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حوزه علمیه مروی برگزار می‌شود.

در این کتاب اندیشه رهبر انقلاب در خصوص آموزش و پرورش به صورت منظومه‌ای محور بندی، دسته بندی شده و جامع، مورد نظر قرار گرفته است و اگر کسی بخواهد اندیشه ایشان را در خصوص جایگاه آموزش و پرورش، بایدها و نبایدهای آموزشی و پرورش، الزامات تحول بنیادین، الزامات محتوای کتب درسی، نظام الگویی، منزلت معلم، کارکرد معلم، الزامات معیشت معلم و… را به صورت یک کل منسجم و ساختار مند مورد نظر و مداقه قرار دهد مطالعه کتاب پیش رو به وی توصیه می‌شود.

کتاب که به قلم احمد نادری بوده و توسط انتشارات حوزه علمیه مروی به چاپ رسیده است به هشت فصل با عناوین، جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، الزامات آموزش و پرورش؛ بایدها، مشکلات نظام آموزشی فعلی، گفتمان رهبری؛ نظام الگویی، هویت معلم؛ معلم کیست؟، سند انحرافی ۲۰۳۰، ضرورت وجود معاونت پرورشی، الزامات محتوای کتب درسی؛ تقسیم شده و شامل تمام بیانات رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب ساعت ۱۳ در سالن اجتماعات حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی، حوزه علمیه مروی ۲، با حضور اساتید، طلاب و مقامات ملی و کشوری برگزار می‌گردد.

کد خبر 6079691 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان