Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که بنر یک فروند هواپیمایی مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت رایان ایر در سیاتل آمریکا به بوئینگ ۸۲۰۰ – ۷۳۷ تغییر کرده است.

مقامات رایان ایر تاکنون صحت این خبر را تأیید نکرده اما گفته‌اند که ممنوعیت اعمال شده موجب تأخیر و کاهش خدمات این شرکت هواپیمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایکل اولیری» مدیر اجرایی «رایان ایر» ابراز امیدواری کرد که این مدل هواپیما تا پایان سال جاری به خطوط پرواز بازگردد.

درهمین پیوند، رایان ایر پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا خواهد کرد. بر اساس این پیش بینی، رشد اقتصادی این شرکت از ۷ به ۳ درصد و تعداد مسافران از ۱۶۲ میلیون به ۱۵۷ میلیون در سال ۲۰۲۱ کاهش خواهد یافت.

بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی که ۱۹ اسفند از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند.

همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند. چندی پیش نیز یکی از هواپیماهای مشابه متعلق به شرکت هواپیمایی نروژ اندکی پس از پرواز از دوبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی، پرواز این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات ممنوع کرده‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز‌های فرودگاه امام و مهر آباد به حالت عادی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی، مسافرین برای دریافت بلیت جایگزین پرواز‌های باطل شده با مرکز پاسخ گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت تماس حاصل نمایند.

بر اساس این اطلاعیه مسافرین براي اطلاع از وضعیت پرواز‌ها می‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني شهر فرودگاهی امام خمینی به آدرس http://www.ikac.ir و يا با تلفن‌های مرکز تلفن شهر فرودگاهی امام خمینی به شماره‌های ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ ,۰۲۱۵۱۰۰۱۱۱ و ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پرواز‌ها را کسب نمایند.

مسافرین شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز با توجه به تغییر برنامه پرواز‌های این شرکت ، قبل از عزیمت به فرودگاه امام با مرکز پاسخگویی هما به شماره ۴۶۶۲۲۲ -۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

محدودیت‌های پروازی فرودگاه مهرآباد نیز تعلیق و عملیات پروازی این فرودگاه آغاز شد. مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری همه محدودیت‌های پروازی مهرآباد لغو شده و از ساعت ۰۵:۳۰ صبح امروز فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است، گفت: این رفع تعلیق شامل تمامی فرودگاه‌های مذکور در پیام‌های قبلی هوانوردی نیز می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه امام و مهر آباد به حالت عادی
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • دردسر جدید با پرونده جدید برای بویینگ آمریکا