Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه حال‌ و روز خوشی را سپری می‌کند، گفت: وسعت دریاچه ‌به ۳ هزار و ۱۱۱ کیلومتر مربع رسید‌. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پیمان آرامون ظهر امروز در چهاردهمین همایش ملّی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که به همت دانشگاه ارومیه در محل پژوهشکده دریاچه ارومیه برگزار شد با اشاره به عملکرد دولت در روند احیا این پارک ملی اظهار داشت: به فضل الهی امسال بارش‌های قابل‌توجهی نازل شد و حوضه آبریز دریاچه ارومیه حال‌وروز خوشی را سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سایه الطاف الهی دریاچه ارومیه به وضعیت خوبی رسید به طوری که در 18 تیرماه امسال سطح تراز دریاچه 18 تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر افزایش نشان داد.

آرامون گفت: وسعت دریاچه ارومیه در همین تاریخ به 3 هزار و 111 کیلومتر مربع رسید و در همین تاریخ 4 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب در بستر دریاچه ارومیه آب وجود داشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: رساندن دریاچه ارومیه از سال 93 به وضعیت کنونی 3465 میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

به گفته وی از این میزان 6220 میلیارد ریال به طرح‌های بخش جهاد کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، 5490 میلیارد ریال در حوضه طرح‌های وزارت نیرو و پروژه‌های مدیریت و تأمین منابع آب هزینه شده است.

آرامون گفت: از اعتبار تخصیص داده شده فوق 950 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پروژه‌های تثبیت گردوغبار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است.

پیوند سرنوشت دریاچه ارومیه با محصول پسته/کاشت پسته مورد استقبال کشاورزان آذربایجان غربی قرار گرفتپیچ‌وخم تمام‌نشدنی میانگذر دریاچه ارومیه/ ادامه حیات نگین فیروزه‌ای آذربایجان در هاله‌ ابهاممسافران تابستانی در ساحل دریاچه ارومیه به‌روایت تصویر

وی تصریح کرد: بحران کم آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه یکی از نمونه‌های بارز تغییرات و دخالت انسان در طبیعت است که خسارت‌های جدی درپی آورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: امروز مقابله با تصرفات غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی یک ضرورت غیرقابل انکار و مورد تأکید دولت است که باید ادارات متولی به جد در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال از هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲ هزار و ۴۶۸ مورد شغل برای مددجویان استان ایجاد شد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی با اشاره به تامین مسکن مددجویی هم افزود: پارسال با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تامین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۵ درصدی افزایش داشته است.

محمدپوری با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانواده در استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دوقلو و بیشتر زیر حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال ۷۷۸ نفر از زنان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی همچنین از تاسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طی پارسال خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • دستگیری عامل تنش در ورزشگاه سه هزار نفری ارومیه
  • ضبط ۴۷ دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه
  • اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه + فیلم | جزیره‌های شمال‌غرب دریاچه غرق آب شدند
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم