Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:09:11 GMT

ثبت‌نام دوره آموزشی معرفت رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۶۵۲

ثبت‌نام دوره آموزشی معرفت رضوی آغاز شد

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه آزاد، حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری» با بیان اینکه برای تعمیق مفاهیم دینی دانشجویان، نمی توان به چند واحد درسی عمومی اکتفا کرد، گفت: در راستای معرفت افزایی دانشجویان، طرح های متنوعی از جمله دومین دوره معرفت رضوی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر معرفت افزایی دانشجویان تأکید و دائماً این مهم را گوشزد فرموده اند که نباید فقط به بُعد احساسی و عاطفی دین پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید مباحث دینی به شکل عقلی و علمی پرداخته شود تا حرکت های دانشجویی و به طورکلی جامعه دانشجویی از درون تهی نشود و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، با صلابت گام بردارد.

نخستین دوره معرفت رضوی، تابستان سال گذشته در واحدهای نیشابور و مشهد دانشگاه آزاد برگزار شد و قریب به ۴۰۰ دانشجو از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درخصوص محتوای آموزشی دوره های معرفت، گفت: محتوای آموزشی دوره به دو بخش تقسیم شده بود؛ یکی مربوط به مباحث معرفتی اعم از بینش توحیدی، قرآن شناسی، انسان شناسی و ولایت فقیه و بخش دوم مختص آشنایی دانشجویان با منظومه فکری حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تحت عنوان قطب نما بود. همچنین دانشجویان از سایر فعالیت های فرهنگی، تفریحی و زیارتی بهره مند شدند.

کلانتری خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردها و برکت های آن دوره، زمینه سازی برای برگزاری دوره هایی با عنوان گام دوم انقلاب در اردیبهشت ۹۸ به میزبانی واحد قم بود. عمده تمرکز آموزش در این دوره های سه روزه، بازخوانی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث معرفت شناسی بود که با استقبال خوب دانشجویان رو به رو شد.

وی تصریح کرد: دومین دوره معرفت رضوی از اول تا ۱۶ شهریور امسال در واحد گلبهار خراسان رضوی (مشهد مقدس) در دو بازه زمانی هشت روزه به صورت مجزا برای پسران و دختران دانشجو برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان برگزیده این دوره، ضمن دریافت امتیاز فرهنگی، در پاییز امسال به اردوی منتخبان در قم دعوت می شوند، افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در دومین دوره آموزشی معرفت رضوی، ضمن مطالعه دقیق شرایط و قوانین مربوط، برای نام نویسی به سایتvelayat.iau.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد