Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حقوق بشری در یمن امروز (سه شنبه) اعلام کرد،‌ طی ۱۵۰ حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به یمن در سال ۲۰۱۸، کشته شدن دست کم ۳۷۵ غیرنظامی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در گزارش سالانه سازمان حقوق بشری غیردولتی یمن موسوم به "مواطنه" تحت عنوان "زندگی در حال نابودی: وضعیت حقوق بشر یمن در سال ۲۰۱۸" آمده است، طی ۱۵۰ حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به یمن در سال ۲۰۱۸، کشته شدن دست کم ۳۷۵ غیرنظامی ثبت شده است که ۱۶۵ تن از آنها کودک بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی این سال ۴۲۷ غیرنظامی دیگر زخمی شدند که ۱۷۲ تن از آنها نیز کودک هستند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ حملات هوایی به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان، تخریب مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و کشته شدن کارکنان پزشکی منجر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات تنها به کشته شدن غیرنظامیان محدود نمی‌شود و در این راستا، سازمان حقوق بشر "مواطنه" حدود ۱۵۰ حمله هوایی این ائتلاف به ۱۱ استان یمن را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده است. حملات موجب خسارت دیدن دارایی‌های خصوصی و زیرساخت‌های حیاتی شده است و محله‌های مسکونی، روستاها، راه‌ها، بازارها و مراکز تجاری و قایق‌ها و خودروهای غیرنظامی نیز آسیب دیده‌اند.

در این گزارش آمده است، نیروهای همپیمان ائتلاف عربی به حملات زمینی کورکورانه خود و به خدمت گرفتن کودکان ادمه می‌دهند. نیروهای ائتلاف عربی و نیروهای حامی رئیس جمهوری مستعفی یمن کودکان را به خدمت گرفته‌اند و نیروهای وابسته به ائتلاف در چندین نقض‌ از جمله شکنجه و خشونت جنسی علیه کودکان دست داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن ائتلاف عربی در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!

«پایگاه اینترنتی پنینسولا قطر» گزارش داده است در حادثه روز گذشته (یکشنبه) در شهر «دایاتالاوا» (Diyatalawa) دست‌کم ۲۱ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، ارتش این کشور می‌گوید کشته‌شدگان، شامل تماشاچیان از جمله یک دختر هشت ساله و چهار مسئول مسابقه است.

دو تن از قربانیان پس از انتقال به بیمارستان نظامی محلی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و حال برخی از مجروحان نیز وخیم است. تحقیقات پلیس برای بررسی جزئیات حادثه آغاز شده است.

در این مسابقه بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر حضور داشتند. ویدئو‌های شاهدان عینی نشان می‌دهد مردم پس از آن به سمت محل حادثه هجوم بردند و ادامه مسابقات تعلیق شد.

این بیست و هشتمین دوره مسابقات فوق بود که توسط ارتش سریلانکا برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۲ برد و یک شکست ماحصل بانوان ساندا کار در اولین مسابقه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته
  • گل های بازی رئال مادرید 3-2 بارسلونا با گزارش عربی (لالیگا 2023/24)
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی