Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: این استان در دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان، میزبان مسابقات دو رشته ورزشی رویینگ و سامبو خواهد بود.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، محمد بروحی در رابطه با جزئیات این خبر بیان کرد: بر این اساس مسابقات رویینگ قایقرانی زنان و مردان و نیز سامبو پسران در المپیاد ایرانیان در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامبو یک رشته رزمی نسبتاً جدید روسی که بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودوی ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیا میانه و قفقاز است که امسال برای نخستین بار وارد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شده است.

بروحی اظهار کرد: رویینگ نیز نوعی رشته قایقرانی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این رشته قایقرانان در قایق رو به عقب نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌، آن‌را به جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن نیمه مدور است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: ورزشکاران این استان امسال در ۴۰ رشته المپیاد ایرانیان‌ که به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

بروحی یادآور شد: سال گذشته ۲۸۵ ورزشکار در ۳۷ رشته ورزشی از خراسان شمالی در اولین دوره این المپیاد شرکت کرده و موفق به دریافت ۱۹ نشان رنگین شده و ۲۵ ورزشکار نیز به اردوی استعدادهای برتر راه یافته بودند.

به گفته وی دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان از ۳۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است