Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادامه فعالیت های یک شرکت مخابراتی روسی در مناطق اشغالی قره باغ کوهستانی موجب اعتراضات جمهوری آذربایجان شده است. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، مگافون از اپراتورهای تلفن همراه روسیه، خدمات مخابراتی و ارتباطی را در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت حتی جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی را در وبسایت خود به عنوان یک دولت مشتقل معرفی کرده است.

لازم به ذکر است که انتشار چنین اطلاعاتی، با انتصاب گوورک ورمیشیان ارمنی تبار به عنوان مدیر عامل شرکت در نوامبر 2018، دامنه وسیعتری را به خود اختصاص داده است.

هنگامی که از سوی جمهوری آذربایجان درخواست تجدید نظر و پایان دادن به این اظهارات و اقدامات تحرک آمیز از سوی مگافون شد، این شرکت این گونه پاسخ داد: «دولت ما، قره باغ کوهستانی را به عنوان یک کشور مجزا شناخته است. این شرکت در چارچوب قوانین روسیه عمل می کند.»

در نتیجه تلاش های مشترک وزارت امور خارجه، وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فن آوری های پیشرفته، سفارت جمهوری آذربایجان در روسیه و همچنین اعتراضات جدی آذربایجانی های ساکن در روسیه، این اطلاعات تحریک آمیز از وب سایت این شرکت حذف شد.

جمهوری اذربایجان با توجه به ایجاد تهدیدهای اطلاعاتی و مشکلات جدی در زمینه امنیت ملی این کشور از طریق چنین اقدامات غیرقانونی، به دنبال برنامه ریزی برای متوقف ساختن همکاری با این اپراتور تلفن همراه است.

مگافون به طور فعال در منطقه قره باغ کوهستانی در حال ارائه خدمات است و از طریق شرکت همراه خود "قره باغ تله کام" خدمات رومینگ را فراهم می کند.

مگافون، شرکت مخابراتی روس است، که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، اینترنت و پهنای باند فعالیت می‌کند. شرکت مگافون در سال 2002 از سرمایه‌گذاری گروه آلفا و آلیشر عثمانف و با مشارکت شرکت‌های مخابراتی تلیاسونرا و تله‌نور راه‌اندازی شد. مگافون در حال حاضر دومین شرکت بزرگ مخابراتی در کشور روسیه می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مسکو قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن و بورس مسکو مبادله می‌شود.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد. در این جنگ بیش از 30 هزار مسلمان آذری کشته و بالای یک‌میلیون آواره شدند.

در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شده ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است. کارگروه موسوم به گروه مینسک در سال 1992 توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برای حل مشکل قره باغ تاسیس شده است.

علی‌اف به مکرون: مناقشه قره باغ باید مسالمت آمیز، عادلانه و در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان حل شودمذاکره مقامات بلندپایه نظامی روسیه و جمهوری آذربایجان درباره مناقشه قره باغتاکید وزیر خارجه پیشین ترکیه بر حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغتکذیب حضور ورزشکاران ایرانی در منطقه مورد مناقشه قره باغاعلام آمادگی یونسکو به اعزام کارشناس به منطقه قره باغبیانیه جدید گروه مینسک درباره مناقشه قره باغگزارش تسنیم|ایالات متحده، جمهوری آذربایجان و ارمنستان: از مناقشه قره باغ تا تحریم های ایران

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قفقاز اخبار "روسیه" ارمنستان اخبار "جمهوری آذربایجان" قره‌باغ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز اخبار روسیه ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ قفقاز اخبار روسیه ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور فرمان جنگ از ورشو!

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- حنیف غفاری: مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده و متعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. اگرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در صدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند، اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس و لهستان نیز در صدد حفظ این گره کور و تبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی با مسکو هستند. 

از یک سو شرایط میدانی جاری در جنگ اوکراین (خصوصا پس از تصرف باخموت و آودیوکا توسط روس ها) به گونه‌ایست که قدرت مانور میدانی کی‌یف را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و احتمال شکست نهایی آن در جنگ را دوچندان ساخته است. از سوی دیگر، تصویب لایحه اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری این کشور به کی یف، تل آویو و تایپه نشان داد که واشینگتن و لندن در صدد ایجاد و تشدید بحران‌های راهبردی در نقاط کلیدی و ژئواستراتژیک نظام بین الملل هستند. 

با این حال به نظر می‌رسد آمریکا متوجه عواقب و تبعات بازی خطرناک خود نیست یا درکی از مدیریت بحران‌های خودساخته در عرصه جهانی ندارد. 

اخیرا «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان با اشاره به تقویت سیستم تسلیحاتی روسیه در بلاروس و کالینینگراد، گفت که کشورش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو آماده است. این مواضع رئیس جمهور لهستان می‌تواند نقطه آغاز یک مناقشه بسیار خطرناک و غیر قابل مهار در نظام بین الملل باشد. ورود منازعه آتلانتیکی‌ها و کاخ کرملین به حوزه هسته‌ای، به معنای رسیدن به بالاترین سطح منازعه است که قواعد موجود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای نیز توان کنترل آن را ندارد. 

لهستان یکی از اعضای ناتو و از حامیان سرسخت اوکراین است. این کشور با بلاروس و روسیه مرز مشترک دارد. با این حال جناح شرقی ناتو ازجمله کشور‌های مجارستان و اسلواکی، خواستار تشدید دامنه نبرد با روسیه یا قرارگیری در چارچوب یک جنگ سرد جدید نیستند! 

همین مسئله، دستان لهستانی را بیشتر خواهد بست. روسیه در واکنش به این اظهار نظر، هشدار داد که در صورت این اتفاق، اقداماتی برای «تامین امنیت خود» انجام خواهد داد. 

نکته قابل تامل اینکه مواضع اخیر ورشو متاثر از هم پیمانی مطلق آن با واشینگتن و لندن در ناتو است. به عبارت بهتر، مصدر اظهارات آندژی دودا نقطه آشکارساز یک منازعه جدی است! 

رئیس جمهور لهستان این اظهارات را پس از بازگشت از سفر نیویورک مطرح کرد. او در جریان این سفر جلساتی را در سازمان ملل برگزار کرد و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره جنگ اوکراین گفتگو کرد. او همچنین در ماه مارس به واشینگتن دی سی سفر و در آنجا با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

از این رو مواضع رئیس جمهور لهستان، مخرج مشترک نگاه راهبردی خطرناک هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) نسبت به تحولات جاری در نظام بین الملل محسوب می‌شود. آیا غرب قادر به کنترل عواقب و تبعات مناقشه‌ای که به صورت خودخواسته و بر اساس توهمات خود مشغول خلق و ساماندهی آن است خواهد بود؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟