Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرآن و آیات نورانی آن در دل تمامی مردم و به‌خصوص جوانان جایگاه خود را به‌درستی پیدا کند، قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل می‌شود. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ‌اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ظهر امروز با حضور نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی در ارومیه ‌برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این آیین ‌با اشاره به فضایل قران در زندگی انسان اظهار داشت: فعالان قرآنی در روز قیامت در صف پیامبران خواهند بود و فعالیت درزمینه قرآن فضیلت بسیار زیادی دارد.

آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی در این باره گفت: برگزاری مسابقات قرآن، انقلاب را بیمه کرده و شکست‌ناپذیر می‌کند و در کشوری که این میزان حافظ قرآن وجود داشته و سالانه میلیون‌ها بار قرآن ختم می‌شود، دشمنان نمی‌توانند به آن صدمه‌ای بزنند.

وی با اشاره به اینکه باید در این راه بسیار تلاش کرد، تصریح کرد: حکومت، رهبر، بزرگان و مدیران ما هرچه درباره قرآن و آموزش آن و در رابطه با ترویج قرآن هزینه کنند، بازهم کم است و قرآن عامل آبادی مملکت بوده و بنابراین باید به داروی درد جامعه که همان قرآن است، متوسل شویم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر قرآن و آیات نورانی آن در دل تمامی مردم و به‌خصوص جوانان جایگاه خود را به‌درستی پیدا کند، قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی جامعه حل می‌شود.

کمتر از یک درصد موقوفه‌ها نیات قرانی دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در همین مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی از شیرین‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت در این باره افزود: امروزه با توجه به اینکه گروه‌های تکفیری و سلفی همچون داعش از اهل‌بیتبیت (ع) دور هستند، در گمراهی به سر برده و با همان قرآن سر مسلمانان را می‌برند.

رقابت 1538 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قران و عترتفعالیت‌های قرآنی سابقه 35 ساله دارد /شکل گرفتن مسابقات قرانی همزمان با پیروزی انقلابشانزدهمین دوره مسابقات قرانی کارکنان زن زندان‌های کشور آغاز شد / 80 نفر از کارکنان زن زندان‌های کشور حضوریافتند

به گفته وی اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی را وظیفه ذاتی خویش می‌داند بیان کرد بی‌شک هر کس با خضوع و پاکی در محضر قرآن باشد، هدایت می‌شود.

جوانبخت در ادامه با اشاره به وضعیت موقوفات قرآنی کشور و استان افزود: در کشور 195 هزار موقوفه و یک میلیون و 250 هزار رقبه وجود دارد که کمتر از دو درصد آنها نیات قرآنی هستند و در استان نیز از 6 هزار و 600 موقوفه و 37 هزار رقبه، متأسفانه کمتر از یک درصد آنها نیات قرآنی دارند بنابراین باید نیات واقفان به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی هدایت شوند.

تخصیص یک چهارم بودجه تصویب‌شده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با ابراز تأسف از اینکه قرآن در جامعه اسلامی ایران مهجور مانده است گفت: در سال گذشته 100 میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کلان کشور مصوب شد اما متأسفانه تنها 27 میلیارد آن تخصیص یافت و امسال نیز 70 درصد بودجه قرآنی کاهش یافته بوده که با اعتراض دستگاه‌های فرهنگی، به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ضمن تأکید به ایجاد موقوفات قرآنی، حمایت از حافظان وقاریان قرآنی افزود: در آذربایجان غربی چهره‌های شاخص کشوری و بین‌المللی قرآنی وجود داشته اما متأسفانه در ادارات خود به‌صورت قراردادی فعالیت می‌کنند درحالی‌که بر اساس قانون حمایت از نخبگان، باید از آنها حمایت لازم انجام شود.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های مجلس آینده توجه به پتروپالایشگاه‌هاست، زیرا می‌توان با توسعه آن‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف کرد.

به گزارش شانا، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) در نشست منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه اسلامی با عنوان «اولویت‌های مجلس آینده» با بیان اینکه باید بیش‌ازپیش به صنعت نفت کشور توجه شود، زیرا این صنعت، صنعتی پیشرو به شمار می‌آید، بیان کرد: در مجلس دوازدهم یکی از اولویت‌ها توجه به پتروپالایشگاه‌ها خواهد بود، زیرا معتقدم توسعه این بخش می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف کند. توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز از دیگر مسائل مهم به‌ شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: هرچه در حوزه‌ تجارت نفت و گاز ارزآوری بیشتری وجود داشته باشد، بی‌شک این موضوع بر رشد اقتصاد ملی تأثیرگذار خواهد بود. همچنین باید منابع حاصل از فروش نفت و گاز را صرف توسعه‌ زیرساخت‌ها در کشور کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست ضمن تشریح وضع اقتصادی کشور گفت: انتظار این است که مهم‌ترین تصمیم‌های مجلس دوازدهم در حوزه اقتصادی باشد. برای اینکه این تصمیم‌ها کارآمد باشد، باید وضع موجود شناسایی و آسیب‌شناسی شود و تحلیلی هم از اوضاع آینده و متغیرهای داخلی و خارجی داشته باشیم تا بر این اساس بتوانیم مسیر اصلاح مشکلات را طراحی کنیم.

وی  تصریح کرد: براساس گزارش‌ مرکز آمار و بانک مرکزی، طی دو سال اخیر نرخ رشد اقتصادی روند روبه‌رشدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های آینده تکرار شود.

نشست منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه اسلامی با عنوان «اولویت‌های مجلس آینده» روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند