Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی خمیس مشیط که در فاصله ۱۳ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی ابها در عربستان سعودی واقع شده است، منجر به ایجاد اختلال در پرواز‌های این فرودگاه شد.

به رغم اینکه عملیات گسترده‌ای علیه پایگاه هوایی ملک خالد صورت گرفت، پرواز‌ها به مقصد فرودگاه بین‌المللی ابها شاهد آشفتگی قابل توجهی بود که به بازگشت برخی پرواز‌ها و لغو برخی از آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مرکز فلایت رادار (Flightradar۲۴) که در زمینه ترافیک هوایی فعالیت می‌کند، یکی از پرواز‌هایی که از فرودگاه بین‌المللی جده عازم فرودگاه ابها بود، پس از چند بار دور زدن نزدیک فرودگاه، به جده بازگشت.

از سوی دیگر، دو پرواز که از فرودگاه‌های بین‌المللی ریاض و جده عازم فرودگاه اب‌ها بودند، پیش از آنکه به آن‌ها اجازه فرود داده شود، ناچار به دور زدن نزدیک فرودگاه شدند.

نکته قابل توجه این است که آشفتگی در حرکت پرواز‌ها در فرودگاه ابها همزمان با حمله به پایگاه خمیس مشیط بود که در ۱۳ کیلومتری شرق فرودگاه واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سوم اردیبهشت‌ماه اولین گروه از زائران عمره از ۲ فرودگاه مشهد و امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شدند و اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز ۲ پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جابه‌جا خواهند شد. در طول این ۱۰ روز ۲۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند که در مجموع حدود ۵۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

آیین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود پس‌ از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسما این پروازها لغو شد.

مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج عمره در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴ اردیبهشت پروازهای حج تمتع آغاز می‌شود و تعداد زائرین ایرانی ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است و مقدمات سفر زائران در حوزه تغذیه، حمل و نقل و موضوعات پروازی انجام شده است.

وی افزود: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

کد خبر 846235 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت حج - عمره

دیگر خبرها

  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • سردرگمی مسافران هوایی