Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: نمایندگان امضاکننده نامه حمایت از محمدرضا خاتمی، از دروغ تقلب حمایت و عدم التزام خود به قانون را اثبات کرده‌اند، پس صلاحیت نمایندگی در مجلس آینده را ندارند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا با هدف فشار به قوه قضائیه جهت لغو مجازات محمدرضا خاتمی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی بعد از ۱۰ سال ادعایی را در خصوص انتخابات سال ۸۸ مطرح کرد و قوه قضائیه نیز از او خواست که با حضور در دادگاه اسناد خود را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه در سه نوبت به تفصیل سخنان خاتمی را شنید و در نهایت دفاعیات را وارد ندانست و او را محکوم کرد.

وی با یادآوری اردوکشی‌های خیابانی جریان فتنه در سال ۸۸ مقابل رأی مردم، افزود: اقدامات این روز‌های خاتمی و همفکران او در مقابل روند قانونی و صدور رأی، یادآور همان اتفاقات تلخ سال ۸۸ است که این افراد قصد داشتند با فشار و اردوکشی خیابانی، نظام را وادار به زیر پا گذاشتن حق و قانون و رأی مردم بکنند.

رئیس پیشین کمیسیون اصل نود مجلس با ابراز تأسف از اینگونه رفتار‌های ضدقانونی و ضد ملی، گفت: عقبه این جریان در روز‌های اخیر در مجلس نیز فعال شده است و در صدد تکمیل حلقه فشار به نام نمایندگان مردم با جمع‌آوری امضا علیه حکم دادگاه صالحه است، البته تا جایی که من خبر دارم عقلای اصلاح‌طلب در مجلس با این کار مخالفت کرده‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: شورای نگهبان باید با دقت افرادی را که به دنبال لشکرکشی سیاسی علیه قانون و نهاد‌های قانونی هستند، رصد کند، چرا که این اقدام سند قطعی برای عدم پایبندی این افراد به قانون است و نشان می‌دهد چنین افرادی صلاحیت قرار گرفتن در معرض رأی مردم برای انتخابات آینده را نخواهند داشت. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون حقوقی مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد