Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:05:04 GMT

محیط‌بانان نمونه کشور معرفی و تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۲۰۳

محیط‌بانان نمونه کشور معرفی و تجلیل شدند

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هم‌زمان با ولادت امام هشتم و گرامیداشت مقام محیط‌بان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسمی به میزبانی استان یزد از محیط‌بانان نمونه کشوری تجلیل شد.

در این مراسم از چهار محیط‌بان نمونه کشوری، سه خانواده شهید، یک جانباز محیط زیست و سه فرمانده نمونه ملی با اهدای لوح و نشان لیاقت قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامحسین خسروی از استان فارس، علیرضا یخکشی از استان مازندران، یار ولی محمودی از استان کرمانشاه، علی اصغر شریعتی از استان یزد به عنوان محیط‌بانان نمونه ملی و ابوالفضل شعبانی از استان خراسان رضوی، مجتبی شکرانه از استان فارس و قاسم دلفانی از استان لرستان به عنوان فرماندهان نمونه یگان حفاظت محیط زیست تجلیل شدند.
همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهید تاج‌محمد باشقره از استان گلستان، شهید علی خواجوی از استان کرمان، شهید علی‌اکبرقنبری‌زاده از استان یزد و رضاقبانچی جانباز محیط‌زیست از استان خوزستان تجلیل شد.
در ادامه مراسم از ۷۲ محیط‌بان نمونه استانی نیز قدردانی شد.

۲۳ تیرماه ولادت امام رضا (ع) و روز محیط‌بان بود و عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ۲۴ تیرماه برای شرکت در جشن روز محیط‌بان به یزد سفر کرد و در مراسمی از محیط‌بانان نمونه کشوری و استانی تجلیل کرد.

کلانتری در این مراسم گفت: امروز کره زمین توان پاسخگویی به تقاضای ساکنان با مصرف بالا را ندارد و این یک مسئله جهانی است، حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همگان است و به جای سه هزار محیط بان باید ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران از عرصه زیستی محیطی دفاع کنند.

وی محیط‌بانان را حافظان مولفه‌های ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده و حقوق آنها دانست و افزود: تنها سازمانی که از نظر وظیفه، موظف به حفظ حقوق نسل آینده است محیط زیست است و بخش عمده این کار بر عهده محیط‌بانان است.

کلانتری با اشاره به فعالیت سه هزار محیط‌بان در کشور افزود: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به آنها اضافه شود که با توجه به بازنشستگی‌ها این تعداد طی ۱۰ سال آینده به پنج هزار نفر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بر این مبنا هر محیط‌بان باید ۳۳ هزار هکتار مرتع را حفاظت کند و مشخص است با این حجم فعالیت، کاری نمی‌توان انجام داد ولی اگر از نظر فرهنگی وارد شده و محیط‌بانان به عنوان معلم فرهنگی محیط زیست برای اقشار الگو شوند مردم خودشان محیط زیست را حفظ خواهند کرد.

همچنین کلانتری در شورای اداری استان یزد گفت: مساله محیط زیست یک موضوع فراملی، فراقومی و فرامرزی است و خواسته‌های این سازمان نباید به مسائل ملیتی، قومی، جناحی و شخصی محدود کرد، محیط زیست جای سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی و مسائل قومیتی نیست.

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز گفت: فعالیت در حرفه محیط‌بانی کاری شایسته قدردانی است که اجر معنوی نیز در بردارد و در این حرفه به عنوان باقیات الصالحات همه این فعالیت‌های خوب از محیط‌بانان به یادگار خواهد بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: الگوی معلمان ما باید اندیشه‌ها و نظام فکری شهید مطهری باشد و همه فعالیت‌هایی که در ایام هفته معلم در قم برگزار می‌شود باید در جهت شناسایی اندیشه‌های شهید مطهری باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،‌ سید اسماعیل حسینی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال جدید گفت: ‌معلم نقش اثرگذاری در کسب هر افتخاری در کشور دارد لذا باید برنامه‌های تجلیل از مقام معلم به بهترین نحو برگزار شود.

وی با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته معلم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم ‌را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: الگوی معلمان ما باید اندیشه‌ها و نظام فکری شهید مطهری باشد و همه فعالیت‌هایی که در ایام هفته معلم برگزار می‌شود باید در جهت شناسایی اندیشه های این معلم فکور انجام گیرد.

وی در مورد طرح مهارت آموزی ورزشی با یادگیری یک مهارت تصریح کرد: در زمینه ارتقای سطح فعالیت های ورزشی و حرکتی ضرورت هم افزایی دستگاه‌های استان با آموزش و پرورش از اهمیت برخوردار است.

حسینی مقدم افزود: مربی لازم که صلاحیت و قابلیت لازم برای اجرای مطلوب طرح مهارت آموزی را دارد باید تأمین شود و این مهم با توانمندسازی معلمان مستعد قابلیت اجرایی بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان
  • پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن