Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمد سیاهپوش روز سه شنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد ساکنان استان بصره عراق شیعه می باشند افزود: روزانه سه پرواز از استان بصره به کشور ایران انجام می شود.

وی از کشور عراق به عنوان یکی از کشورهای استراتژیک در منطقه نام برد و گفت: استان بصره یکی از استان های مهم و پایتخت اقتصادی کشور عراق با چهار میلیون نفر جمعیت و تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت بشمار می رود که این ظرفیت ها فرصت مناسبی برای ارتباط تنگاتنگ با این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهپوش با تاکید بر ضرورت گسترش مبادلات علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین استان بصره و خرمشهر گفت: در استان بصره ۱۸ دانشگاه فعالیت دارند و نیمی از پزشکان کشور عراق از دانشگاه های استان بصره فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: متاسفانه به رغم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با دانشگاه استان بصره تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

وی به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره از اساتید دانشگاههای کشور و استان خوزستان خواست در نشست های مشترک با طرف عراقی شرکت کنند تا ضمن مبادله علمی و پژوهشی، مسایل و مشکلات علمی و دانشگاهی هر دو طرف مورد بررسی قرار گیرند.

سیاهپوش همچنین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم، می طلبد تمام قوا و قشرهای مختلف اقتصادی به خصوص قشر دانشجو، آموزش عالی و دانشگاهها به کمک هم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند تا منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی تحقق یابد.

به گزارش ایرنا در این آئین که با حضور معاون اداری، مالی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد دکتر منصور زراء‌نژاد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر معرفی شد.

زراء نژاد متولد سال ۱۳۳۶ خرمشهر است. وی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد، به ترتیب در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس تحصیل کرده است و در مقطع دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه بیرمنگام انگلستان در سال ۱۳۷۸ فارغ التحصیل شده است.

از سوابق اجرایی منصور زراءنژاد می‌توان به مسئولیت‌هایی مانند مدیریت گروه، معاونت دانشکده، ریاست دانشکده اقتصاد، معاونت امور دفاعی دانشگاه، معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز در مقاطع زمانی مختلف، مشاور اقتصادی استاندار سابق خوزستان و عضویت در انجمن‌های علمی مختلف از جمله انجمن علمی اقتصادی اسلامی ایران اشاره کرد.

۷۱۰۰/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره سیاسی خرمشهر وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم