Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برای تعمیق مفاهیم دینی دانشجویان، نمی توان به چند واحد درسی عمومی اکتفا کرد، گفت: در راستای معرفت افزایی دانشجویان، طرح های متنوعی از جمله دومین دوره معرفت رضوی در واحدهای دانشگاه آزاد در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر معرفت افزایی دانشجویان تأکید و دائم این مهم را گوشزد فرموده اند که نباید فقط به بعد احساسی و عاطفی دین پرداخته شود.

وی تأکید کرد: باید مباحث دینی به شکل عقلی و علمی پرداخته شود تا حرکت های دانشجویی و به طورکلی جامعه دانشجویی از درون تهی نشود و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، با صلابت گام بردارد.

کلانتری اظهار کرد: نخستین دوره معرفت رضوی، تابستان سال گذشته به میزبانی واحدهای نیشابور و مشهد برگزار شد و قریب به 400 دانشجو از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درخصوص محتوای آموزشی دوره های معرفت، گفت: محتوای آموزشی دوره به دو بخش تقسیم شده بود؛ یک بخش مربوط به مباحث معرفتی اعم از بینش توحیدی، قرآن شناسی، انسان شناسی و ولایت فقیه و بخش دوم مختص آشنایی دانشجویان با منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تحت عنوان قطب نما بود. همچنین دانشجویان از سایر فعالیت های فرهنگی، تفریحی و زیارتی بهره مند شدند.

کلانتری بیان کرد: یکی از دستاوردها و برکت های آن دوره، زمینه سازی برای برگزاری دوره هایی با عنوان گام دوم انقلاب در اردیبهشت 98 به میزبانی واحد قم بود. عمده تمرکز آموزش در این دوره های سه روزه، بازخوانی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث معرفت شناسی بود که با استقبال خوب دانشجویان رو به رو شد.

وی تصریح کرد: دومین دوره معرفت رضوی از اول تا 16 شهریور امسال در واحد گلبهار خراسان رضوی (مشهد مقدس) در دو بازه زمانی هشت روزه به صورت مجزا برای پسران و دختران دانشجو برگزار خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه دانشجویان برگزیده این دوره، ضمن دریافت امتیاز فرهنگی، در پاییز امسال به اردوی منتخبان در قم دعوت خواهند شد، افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در دومین دوره آموزشی معرفت رضوی، ضمن مطالعه دقیق شرایط و قوانین مربوط، برای نام نویسی به سایت velayat.iau.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

آغاز ثبت‌نام دومین دوره معرفت رضوی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)، ۱۲۰ بسته معیشتی به همت جمعی از دانشجویان یزدی دانشگاه صنعتی شریف تهیه و دربین نیازمندان یزدی توزیع شد. این بسته‌های معیشتی شامل اقلامی از قیبل برنج، حبوبات، روغن، گوشت، مرغ و مواد بهداشتی به ارزش جمعا یکصدو بیست میلیون تومان بود که هزینه آن توسط خود دانشجویان، خیران و خیریه الزهرای دانشگاه شریف تامین وبسته‌ها در بین خانواده‌های نیازمند یزدی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • شهید طیب، شهید شاخص دانشجویی۱۴۰۳
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در دومین چهارشنبه زیارتی سال جدید
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان