Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@06:10:17 GMT

طراحی عینک عجیب برای کوتاه قد‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۳۷۳

طراحی عینک عجیب برای کوتاه قد‌ها

وقتی درباره کوتاهی قد صحبت می‌کنیم، معمولاً آن را نادیده می‌گیریم و خیلی راحت از کنار آن می‌گذریم، اما کوتاه قد‌ها روزانه به دلیل جزئیات فراوان دچار دردسر می‌شوند، برای مثال تصورش را کنید که به یک کنسرت موسیقی رفته اید و به دلیل قد بلندی فرد مقابل خود نمی‌توانید چیزی ببینید. این اتفاق برای مردی به نام «دومینیک ویلکوکیس» رخ داد، او یک دوست با دو متر قد دارد و هر بار که او به کنسرت موسیقی می‌رود افرادی که در پشت صندلی او نشسته اند، شروع به اعتراض می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومینیک با دیدن این مشکل متداول به فکر راه حلی افتاد. او یک عینک عجیب و غریب اختراع کرد که از نظر مبنا و معنا با همه عینک‌هایی که تا به حال دیده ایم تفاوت دارد.



دومینیک در این باره می‌گوید: همیشه به دنبال راه حلی برای برخی مشکلاتی بودم که ما کوتاه قد‌ها هر روز با آن مواجه می‌شویم، مشکلاتی که همه متوجه آن‌ها نیستند و پیدا کردن راه حلی عجیب، هیجان انگیز و غیر عادی برای من به یک چالش تبدیل شد.




برپایی یک نمایشگاه در ماه می‌در لندن از یک سو و از سوی دیگر ماجرای کنسرت رفتن دومینیک او را به چاره اندیشی فراخواند. او می‌گوید تقریباً پنج تلاش اساسی برای به سرانجام رساندن طرح خود انجام دادم. طرح نهایی این پروژه توسط یک ورق پلاستیکی بازتابنده به من الهام شد که من به دقت آن را گرم کردم و سپس به آن زاویای ظریف و دقیقی دادم تا نور را از بالا به پایین منعکس کند. از نگاه کردن به چگونگی انجام این کار لذت بردم و من انتظار نداشتم که بتوانم چنین کاری را انجام دهم. در حین پوشاندن عینک می‌توانید یک مستطیل را در وسط ببینید. این عینک شبیه پریسکوپ می‌باشد که با سیستم واقعیت افزوده AR کار می‌کند. در واقع این عینک تصویر را از سطحی بالاتر می‌گیرد و به آینه‌ى جلوی عینک منتقل می‌کند.



دومینیک می‌گوید: سال‌های زیادی چیز‌های عجیب و غیرمعمول طراحی کردم و این چیزی هست که به من کمک می‌کنه تا هر طرحی را به طور سریع انجام بدهم، و آنقدر آزمون و خطا داشته ام که پیشبرد طرح‌های جدید برایم آسان است، برای این عینک هم یک هفته فکر کردم و در نهایت به شکل نهایی که می‌بینید رساندم.

به نظر شما دردسر‌های کوتاه قدی و یا حتی بلند قامتی چیست؟ آیا این عینک می‌تواند با چنین ساز و کاری به کوتاه قد‌ها کمک کند؟ اگر قدتان کوتاه است تا به حال با چه مشکلاتی روبه رو شده اید؟!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری عینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9V

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم