Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@14:35:58 GMT

پخش مستندی از رازهای خونین موساد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۵۴۷

پخش مستندی از رازهای خونین موساد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی 40 دقیقه‌ای برای اولین بار از رازهایی خونین و ترور اعضای مقاومت فلسطین و لبنان پرده برداشت؛ خبرگزاری فلسطینی «شهاب» این فیلم را با صداگذاری عربی بازپخش کرد.

در این گزارش به ترور «فتحی الشقاقی» بنیانگذار جهاد اسلامی فلسطین ، تلاش موساد برای ترور «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس، ترور «محمود المبحوح» و نیز ترور «عباس الموسوی» دبیرکل سابق حزب‌الله پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این گزارش اذعان می‌شود رژیم صهیونیستی بیشتر از هر طرف دیگری در «جهان غرب» از «ترور» استفاده می‌کند و در ادامه به عنوان نمونه تصاویری از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به نمایش گذاشته می‌شود.


ترور فتحی شقاقی
در ادامه این گزارش، فتحی شقاقی یکی از فرماندهان بی‌نظیر و «کاریزما» خوانده می‌شود که قرار است برای اولین بار جزئیاتی دقیقی از ترور وی (در این گزارش) منتشر شود. تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود تنها شاهد عینی اجرای ترور شقاقی که هنوز زنده است، یک زن است و تنها چند سانتیمتر با مأمور موساد در زمان ترور فاصله داشته است؛ این زن حوادث روز واقعه را شرح می‌دهد.

کانال 13 در ادامه به برخی عملیات‌های انجام شده علیه رژیم صهیونیستی در مکان‌های مختلف اشاره می‌شود. یکی از این علمیات‌ها، «بیت لید» است که گزارشگر صهیونیست می‌گوید شخص فتحی شقاقی آن را علنا بر عهده گرفته است ( این عملیات در سال 1995 در بیت لید «نتانیا» (در فلسطین اشغالی) انجام شد و طی آن دهها صهیونیست کشته و زخمی شدند).

در بخشی از این گزارش فتحی شقاقی در حال سخنرانی است و می‌گوید: صلح حقیقی یعنی اینکه اسرائیل از بین رفته باشد.

در همان زمان «شفتای شافیط» رئیس وقت موساد پس از دیدارهایی با سران سیاسی موافقت لازم برای ترور شقاقی را کسب کرد و اعضای موساد به دمشق، محل زندگی فتحی شقاقی فرستاده شدند اما ناگهان «اوری ساگی» رئیس «امان» (اطلاعات نظامی اسرائیل) در آن زمان با ترور شقاقی در دمشق مخالفت و این عملیات لغو شد؛ بنابراین موساد دنبال تعیین مکان دیگری برای ترور رهبر وقت جهاد اسلامی افتاد.

بر اساس این گزارش، فتحی شقاقی شخصی امنیتی بود که کمتر در اماکن عمومی ظاهر می‌شد و هیچ اطلاعاتی درباره خود یا برنامه کاری نمی‌داد و این کار را برای موساد سختتر می‌کرد.

در نزدیکی‌های زمان انجام عملیات ترور، موساد که سفر شقاقی به لیبی آگاه شده بود مسیرهایی هوایی و زمینی که یک شخص می‌توانست در سوریه از آنها برای سفر به لیبی استفاده کند، مورد بررسی قرار داد. عناصر موساد در فرودگاه مالت ایتالیا (در مسیر بازگشت شقاقی از کنفرانسی در لیبی) منتظر شقاقی شدند زمانی که کاملا ناامید شده بودند ناگهان شخصی را دیدند که تنها نشسته بود - وی کلاه گیس و عینک گذاشته بود- شناسایی کردند؛ موساد همچنین فهمید نام مستعاری که شقاقی در گذرنامه خود استفاده کرده «ابراهیم شاویش» است.

فتحی شقاقی در 26 سپتامبر 1995 یک اتاق در هتلی در مالت را برای یک شب گرفت و موساد همچنان او را تحت نظر داشت. زمانی که وی شب هنگام برای خرید عازم مرکز خریدی در این جزیره شد، دو موتور سوار به او نزدیک شدند و شش گلوله به سمتش شلیک کردند که فورا به شهادت رسید.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مستند موساد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آنها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است.

گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است.

برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودروها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودروهای دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند.

شماری از نیروهای پلیس به همراه چندین آمبولانس و امدادگر به محل تمرین نظامیان اعزام شده اند.

خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیروهای ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند.
هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 847013 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • قتل خونین پیرزن تنها به‌خاطر طلاهایش
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید