Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@11:11:14 GMT

کاهش آمار طلاق در قرچک قابل توجه بوده است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۸۵۵۱

کاهش آمار طلاق در قرچک قابل توجه بوده است

خطیبی گفت: استفاده از ظرفیت مردمی و خدمات مراکز مشاوره ای موجب شده است که طی سال گذشته آمار طلاق در قرچک تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، «بهمن خطیبی» در دیدار با رئیس و معاونین اداره بهزیستی قرچک که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی، اداره بهزیستی در خط مقدم مبارزه با معضلات قرار دارد و در واقع بهزیستی از جمله اداراتی است که خدمت در آن اجر والایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای مقابله با آسیب‌ها بیان داشت: استفاده از ظرفیت مردم و خدمات مراکز مشاوره‌ای از حجم معضلات اجتماعی می کاهد، به طوری که سال گذشته با همین شیوه موفق شدیم پدیده طلاق را کاهش دهیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان‌های همجوار تهران به دلیل حجم مهاجرت‌ها، آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: بهزیستی وظیفه سنگینی برعهده دارد و کارکنان آن به دلیل ارتباط مستقیم با افراد کم توان و آسیب پذیر، بایستی سعه صدر بالایی داشته باشند.

 

فرماندار قرچک تعهد و تخصص را ۲ ویژگی لازم برای کارکنان ادارات عنوان کرد و افزود: امید است همگی با تمام کمبودها بتوانیم خدماتی که جز شرح وظایف در نظر گرفته شده به نحو احسن انجام دهیم.

 

خطیبی، تکریم ارباب رجوع بخصوص مراجعین بهزیستی را انتظار جدی فرمانداری عنوان کرد و گفت: رضایتمندی حداکثری و تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار تمام ادارات باشد بخصوص ارگان‌هایی که با اقشار آسیب پذیر سروکار دارند.

 

وی یادآور شد: گسترش فضاهای مشاوره‌ای و سازمان‌های مردم نهاد، نظارت بر مراکز بهبودی اقامتی، استفاده از ظرفیت کارکنان به نحو احسن و تعامل با سایر ادارات جز انتظارات ماست.

 

سید حمیدرضا نعمتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: از جمله اهداف مهم بهزیستی قرچک، گسترش مراکز و تشکل‌های مردمی و راه اندازی مجامع خیرین در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 

 

 

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع شیراز معاون رئیس جمهور جشن های دهه کرامت اردبیل مجلس بیانیه گام دوم انقلاب شبستان یزد مشهد فرماندار قرچک هفته بهزیستی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • آمار طلاق در شهرستان گچساران کاهش پنج درصدی داشته است