Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد راهپیمایی اربعین حسینی افزود: فرمانداران کمال همکاری را با ستاد در شهرستان‌ها با برنامه ریزی برای حضور پررنگ و برگزاری با شکوه مراسم داشته باشند.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه لازم و مناسب با همکاری مسئولان استان برای حضور زائران در مراسم اربعین موضوع مهم و اساسی است که باید همه آن را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز زیرنظر ستاد اربعین با تشکیل جلسه و پیگیری منظم و مستمر برنامه‌ها در اولویت مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد.

طالبی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد امسال با افزایش قابل توجه زائران اربعین حسینی مواجه هستیم بر ضرورت کار مضاعف و همکاری جدی تمام بخش‌ها در استان تاکید کرد.

وی گفت: تمرکز کمک‌ها برای ستاد اربعین و برپایی موکب‌ها در خدمت رسانی به زائران باید با همکاری ستاد عتبات عالیات انجام شود و مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

استاندار یزد بیان کرد: شماره حسابی برای واریز کمک‌های مردمی مشخص و اطلاع رسانی شود تا علاقه مندان در این ارتباط اقدام کنند.

در این جلسه بر همکاری و پیگیری نیازها در برگزاری هرچه بهتر این مراسم توسط دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت مردمی تاکید شد.

در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ هزار زائر از استان یزد روادید سفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کرده بودند.

بیستم ماه صفر برابر هشتم آبان ماه ۱۳۹۷، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.

سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصاً مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است