Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح ملی کاداستر در سطح ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دامغان اجرایی می‌شود، ابراز داشت: اجرای این طرح کمک شایانی به زمینه احراز مالکیت و سنددار شدن اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد عملیات فنی کاداستر اراضی به‌منظور سنددار کردن همه اراضی کشاورزی به کشاورزان برای روستاهای شهرستان دامغان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دامغان همچنین ابراز داشت: طبق ماده ۹ قانون کاداستر اراضی کشور پس از انجام عملیات تصویربرداری و نقشه‌برداری روز جهان به روش فتو گرامتری به روش پهبادی و کسب اطلاعات مکانی و توصیفی و حقوقی از بهره‌برداران، اطلاعات به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان به‌عنوان لایه کاداستر اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال خواهد شد.

طباطبائیان تصریح کرد: پس از ارائه اسناد حقوقی زمین‌های کشاورزی توسط بهره‌برداران به سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، اراضی کشاورزی دامغان سنددار خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه شهرستان دامغان ۱۹ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی و ۱۰ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد، افزود: اجرای این طرح باعث ایجاد پایگاه داده برای آمایش سرزمینی به‌صورت اطلاعات مکانی به وجود خواهد آورد.

کد خبر 4668445

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان دامغان کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان

محمود اسپانلو گفت: ۱۴ حکم قطعی قلع و قمع و ۲۶ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها امروز در روستا‌های کلاسنگیان و کلاجان قاجار اجرا شد.
محمود اسپانلو افزود: با این اقدام از تغییر کاربری ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جلوگیری شد.

دادستان اسپانلو با تاکید بر ادامه برخورد‌ها با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی استان و کشور را تهدید می‌کند و بهتر است هم استانی‌ها از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد