Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از امروز مسیر تردد خودورها در خیابان ویلا تنها از سمت جنوب به شمال امکانپذیر است و گفته شده این تغییرات ترافیکی به مدت ۲ هفته به شکل آزمایشی با هماهنگی راهور (پلیس راهنمایی و رانندگی) انجام شده و درصورت تایید شرایط، استمرار خواهد یافت.

بنابر اعلام شهرداری تهران قرار است پیاده راه این خیابان توسعه یابد و به عنوان گذر صنایع دستی، کارکرد دیگری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۶ تهران در همین زمینه در نشستی با ذینفعان طرح گذر صنایع دستی در این خیابان با اهالی محله با بیان اینکه این طرح رونق کسب و کار را به همراه دارد، گفت: مسیر ماشین رو این خیابان بسته نمی شود، بلکه تغییرات ترافیکی صورت خواهد گرفت.

به گزارش این شهرداری، محمدرضا دهداری‌پور افزود: ۱۰ ماه پیش بحث مطالعاتی گذر صنایع دستی مطرح و طرح مذکور با تصمیم کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملیاتی شده است.

چندی پیش مراسم افتتاح گذر فرهنگی و نصب تابلو مخصوص آن در این خیابان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، شهردار تهران و شماری از دیگر متولیان برگزار شد.

دهداری‌پور شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه بحث‌های ترافیکی این طرح توسط شرکت‌های ترافیکی انجام می‌شود عنوان کرد: در جلساتی که با پلیس راهور انجام شده، به طور آزمایشی حدود دو هفته مسیرهای ترافیکی تغییر می کند و شرایط بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا موافقت پلیس راهور در مسائل ترافیکی کسب نشود تغییراتی اعمال نمی‌شود خاطرنشان کرد: مسیر ماشین‌رو این خیابان بسته نمی‌شود، بلکه تغییرات ترافیکی در آن رخ می‌دهد و پیاده روها تعریض می‌شود تا هم رونقی برای کسبه باشد و هم عابران راحت‌تر تردد کنند.

دهداری‌پور ادامه داد: در مطالعات ترافیکی پارکینگ‌های مکانیزه و مکان پارک برای تخلیه بار مغازه‌ها در نظر گرفته شده است.

امیر حسین پورجوهری مشاور مطالعاتی پروژه نیز با تاکید بر اینکه این تغییرات با هدف بهبود کسب و کار صنایع دستی انجام می‌شود افزود: حمایت از تولید، شکننده بودن بازار صنایع دستی، پاتوق شدن صنایع دستی اقتصاد مقاومتی و… ما را مکلف کرد این طرح را بررسی کنیم.
وی با اشاره به اینکه خیابان شهید استاد نجات الهی نماد تجدد و معاصر شدن شهر تهران است، اضافه کرد: در این خیابان ۴۷ کافه و رستوران، گالری، بناهای تاریخی، اولین آژانس مسافری و گردشگری، سفارتخانه و … وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
پورجوهری ادامه داد: هم‌نشینی ادیان و کوچه‌های تاریخی در این خیابان وجود دارد، اما فعالیت‌های اداری یک سری ناهنجاری‌ها را در آن به وجود آورده است؛ این خیابان کوهی از طلا و سرمایه است که باید در آن محیطی برای نفس کشیدن و حضور مردم ایجاد شود.

خیابان نجات اللهی از خیابان سمیه به سمت کریمخان امتداد دارد و از مراکز عمده عرضه صنایع دستی در پایتخت به شمار می رود.

تهرام /۹۳۵۳/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد