Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز،‌ شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خروج از بازار پر رونق ایران، زیان مالی بسیار زیادی متحمل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش ۶ ماهه شرکت خودروسازی رنو، این شرکت در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۹در مجموع یک میلیون و ۹۴۰ هزار خودرو در سراسر جهان فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، میزان متوسط کاهش فروش در کل صنعت خودروسازی در این مدت ۷.۱ درصد تخمین زده شده است.

در گزارش این شرکت، به کاهش ۲۸ درصدی میزان فروش در مناطق خاورمیانه، هند و آفریقا اشاره شده است که یکی از دلایل اصلی آن خروج رنو از بازار پر رونق ایران در پی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه این کشور بوده است.

بر اساس گزارش مالی شرکت رنو، این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۷۷ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود. همچنین میزان فروش رنو در کشورهای ترکیه و آرژانتین، به ترتیب ۴۵ و ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شرکت رنو اعلام کرده که توانسته است ثبات بازار خود در اروپا را حفظ کند. مدل‌های کلیوس، کپچر و ساندرو در نیمه اول سال فروش خوبی در این منطقه داشته و کلیو مقام خود را به عنوان دومین خودروی پرفروش در اروپا حفظ کرده است.

همچنین چندی پیش نیز، تارنمای تحلیلی آکسین چک(aktiencheck) که مقر آن در هانوفر آلمان است، در گزارش تحلیلی خود از بازار بورس اروپا، میزان کاهش ارزش سهام شرکت پژو فرانسه به دلیل خروج از بازار ایران را ۱۵.۷ درصد ارزیابی کرد.
هر چند سود پژو سیتروئن در بازار اروپا که اصلی ترین محل فروش محصولات این شرکت است با ۱.۶ درصد رشد به ۰.۷۸۳ میلیون واحد رسیده، اما مدیران این شرکت برای سال جاری میلادی در این بازار ادامه رکود را پیش بینی کرده اند.
برآوردهای شرکت پژو حاکیست رکود بازار آمریکای لاتین با افزایش یک درصدی به ۲ درصد و رکود بازار چین نیز به سه درصد خواهد رسید.
اقدامات یکجانبه‌گرای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌اش، به تدریج آثار و عواقب خود بر شرکت‌های غربی که با ایران قرارداد همکاری اقتصادی داشتند، نشان داده است.
این مساله علاوه بر شرکت های خودروسازی فرانسوی، دامن بسیاری از شرکت های اروپایی را که با ایران روابط تجاری داشته اند را نیز گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رنو خودروساز فرانسوی ضرر اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی

به نقل از رسانه‌های عمانی، این خسارت پس از آن انجام می‌شود که مردم عمان کالاها و خدمات حامی رژیم صهیونیستی از جمله پپسی کولا را تحریم کردند.

به گزارش ایرنا، در چند ماه گذشته و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، درخواست ها برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سراسر جهان افزایش یافت.

دولت مالزی نیز در ماه های نخست جنگ در غزه اعلام کرد که در راستای حمایت از فلسطین و در بحبوحه جنگ غزه، شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌هایی که وعده پشتیبانی از این رژیم را داده‌ بودند، تحریم می‌کند.

در میان شرکت هایی که قرار بود تحریم شود، نام شرکت های مواد غذایی که حق امتیاز شرکت های آمریکایی را دارند نیز مشاهده می شد.

شرکت های غذایی مک دونالد و برگر کینگ از جمله شرکت هایی بودند که قرار بود هدف تحریم قرار گیرند.

براساس گزارش روز ۱۷ اکتبر ( ۲۵ مهر) گذشته و تنها ۱۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، شرکت مک دونالد در سرزمین های اشغالی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که هزاران غذا را مجانی برای نظامیان رژیم اسرائیل فراهم می کند.

شرکت برگر کینگ نیز روز ۲۳ اکتبر (اول آبان) برای نظامیان رژیم اسرائیل غذا فراهم کرد. همزمان شرکت مک دونالد مالزی در بیانیه ای اعلام کرد با شرکت "اسرائیلی" مک دونالد قطع رابطه می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف