Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سهیلا ملکشاهی روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران ایرنا مرکز ایلام افزود: جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغالزا کمترین نتیجه حضور تامین اجتماعی در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری ایلام است.

وی با ذکر اینکه عضویت تامین اجتماعی در کمیته اشتغال در هیچ استان دیگری سابقه ندارد گفت: این تجربه ابتکاری با هدف اثرگذاری بیشتر طرح و تسهیلات اشتغالزا بر اساس نظر و تاکید استاندار ایلام انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین افزایش شمار بیمه شدگان استان در دولت تدبیر را نمود و نتیجه تلاش مجموعه مدیران و کارشناسان استان برای افزایش تولید و اشتغال عنوان کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با تقدیر از کارکنان ایرنا و دیگر فعالان رسانه ای استان گفت: تعامل و رویکرد مناسب مناسب رسانه ها موجب افزایش پوشش خدمات تامین اجتماعی در استان شده است.

وی نفوذ بیشتر بیمه تامین اجتماعی در بین زنان خانه دار استان ایلام به عنوان قشری با بیشترین تلاش و کمترین خدمات بیمه ای حاصل تعامل و همکاری رسانه ها در جهات اگاهسازی تحلیل کرد و گفت: اضافه شدن ۲ هزار نفر از جمعیت بانوان خانه دار این استان ۵۸۰ هزار نفری به جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در یکسال گذشته دستاوردی است که بدون همراهی و فرهنگسازی رسانه ها محقق نمی شد.

به گفته وی، طرح بیمه زنان خانه دار برای زنانی به اجرا درآمده که شاغل نیستند و رابطه استخدامی و مزدبگیری با کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی ندارند.
ملکشاهی افزود: اگر زنان خانه دار مدتی در جایی شاغل بوده و چند سالی سابقه پرداخت حق بیمه دارند اما این سابقه را برای بازنشستگی ادامه نداده‌اند، می‌توانند به راحتی با بیمه زنان خانه دار سابقه بیمه‌ای خود را ادامه دهند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با بیان اینکه شناسایی و جذب فعالان مشاغل آزاد سبب افزایش ۲ هزار نفر به جمعیت شاغلان بیمه شده ایلام شد افزود: با فرهنگ سازی در این زمینه و فراهم کردن بستر مناسب همچنین ایجاد مشوق های لازم افراد بسیاری تحت پوشش بیمه تامیبن اجتماعی قرار کرفتند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به جامعه هدف تامین اجتماعی استان ایلام پرداخت شده است.

ملکشاهی در خصوص استفاده همزمان برخی افراد از بیمه های مختلف نیز گفت: برخی افراد اقدام به استفاده همزمان از چند بیمه نموده که قابل شناسایی نبودند اما اکنون از طریق کد ملی و با توجه به ارتباط با صندوق بیمه های مختلف قابل شناسایی هستند که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد شناسایی و دفترچه آنان حذف شد.

به گزارش ایرنا، ۳۰۵ هزار و ۸۹۴ نفر معادل ۵۲ درصداز جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند،.

۷۱۸۰/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳