Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@11:21:32 GMT

تکیه به تولید داخلی موجب است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۹۱۰۸

تکیه به تولید داخلی موجب است

علی وحیدی روز سه شنبه در گفت و مو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تجهیزات و کالاهای مورد نیاز شرکت از تولید کنندگان داخلی باعث صرفه جویی ارزی و ریالی برای این شرکت و نیز حمایت از کالای تولید داخلی بوده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در راستای تأمین کالا از تولیدکنندگان داخلی، یکی از بهترین پروژه های انجام شده در شرکت پالایش گاز ایلام تامین کالای جاذب رطوبت (مولکولارسیو) بوده که در سال‌های قبل از شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدی اظهار داشت: با بررسی‌های لازم برای شناسایی توانمندی های ساخت داخل، بازدید از امکانات شرکت‌های داخلی و برگزاری جلسات فنی متعدد، در نهایت این کالا با مشخصات فنی مورد نیاز پالایشگاه در یکی از شرکت های داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفت که این امرعلاوه بر حمایت از تولید داخلی، صرفه جویی قابل توجه ارزی برای این پالایشگاه به همراه داشته است.

وی گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری و با همکاری واحدهای مهندسی و عملیات، تامین و تولید مابقی مواد شیمیایی و کاتالیست های مورد نیاز این پالایشگاه از طریق شرکت‌های داخلی انجام می پذیرد.

رئیس امور کالای شرکت پالایش گاز ایلام افزود: باتوجه به تصمیمات مسئولان شرکت مبنی بر کاهش حجم کالاهای موجود در انبار ها، طی پنج سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۲۵ درصد حجم اقلام موجود در انبار کاهش یافته که باعث آزاد شدن سرمایه شرکت برای اجرای سایر پروژه های اولویت دار شده است.

۷۱۷۲/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام صرفه جویی پالایشگاه گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران یک شرکت عملیاتی است، گفت: هدف این شرکت انتقال نفت و فرآورده‌های آن توسط خطوط انتقال است و پروژه‌های پیش رو اغلب مواردی هستند که خطوط نیاز به بازسازی و تعمیر دارد به عنوان مثال خط ۲۰ اینچ به طول ۱۲۵ کیلومتر بین اهواز مرکز نفت نظامیه تا مرکز انتقال نفت سبز آب در اندیمشک و یا ۹۹ کیلومتری خطی که بین یزد و نائین اجرا شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون طرحی که در دست داریم طرح تعویض محل عبور خط ۳۲ اینچ اصفهان است که به عنوان خط عبور از ویلا شهر و خمینی شهر شناخته می‌شود، زمانیکه نفت خام اجرا شده بیرون از شهر بوده و اکنون شهرها و بافت مسکونی توسعه پیدا کردند و در بافت مسکونی قرار دارد و طرحی تعریف شده که این خط را جا به جا می‌کند تا مردم این منطقه را از خطرات احتمالی دور نگه داریم.

مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان در مواقعی که ما مشکل داریم و و نیازهایی را داریم که در سطح کشور وجود ندارد و خارج از کشور این فعالیت‌ها انجام می‌شود به کمک ما می‌آیند و خوشبختانه با تفکری که در شرکت ما وجود دارد از این توان استفاده می‌شود و از تمام امکانات داخلی کشور بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت دانش بنیان‌ها در پیشبرد برخی از طرح‌های موجود وجود دارد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه به نتیجه هم رسیدیم و چندین طرح مختلف وجود دارد که توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است به عنوان مثال؛ بحث آشکار ساخته توزیع یافته ما برای اینکه نشتی داشته باشیم از فیبر استفاده کنیم و از امکانات فیبر نوری و تجهیزات نوین استفاده کنیم که خوشبختانه دو شرکت مشغول فعالیت هستند طرح خود را ارائه داده‌اند و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گفته این مقام مسؤول مورد دیگری که وجود دارد پیگ رانی هوشمند است در پیگ رانی هوشمند دانش در اختیار کشورهای خاص است و با تفکری که بود و وقتی که گذاشتیم این موضوع هم در سه شرکت و در سه سایز خطوط لوله در حال انجام است.

رحیمی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات ما ساخت داخل هستند و ۱۰ درصد بقیه مواردی هستند که دانش آن در اختیار برخی از کشورها است که اکنون شرکت‌های داخلی به آن سو می‌روند.

کد خبر 6083050 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به ۱۶۹ روستا
  • داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان
  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود