Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:39:16 GMT

روش‌های طبیعی خوشبو کردن بدن در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۹۱۴۴

روش‌های طبیعی خوشبو کردن بدن در تابستان

در فصل تابستان به دلیل بالا رفتن دما تعریق بدن افزایش پیدا می‌کند؛ میزان و حتی بوی بد عرق در افراد متفاوت است و بعضی افراد چند ساعت بعد از حمام کردن، بدنشان بوی عرق می‌گیرد. چند بار حمام کردن در روز امکان‌پذیر نیست.


استفاده از عطر و ادوکلن برای رفع این مشکل همیشه کارساز نیست، حتی گاهی ترکیب ادوکلن با عرق بدن، بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر عطر‌های موجود در بازار با ترکیبات مصنوعی ساخته شده‌اند که بسیاری از مردم به آن آلرژی دارند. این‌جور وقت‌ها بهترین کار استفاده از خوشبوکننده‌های طبیعی است. چند گام ساده و طبیعی برای خوشبو بودن در تابستان را در این مطلب برایتان آورده‌ایم.
گام اول: اسپری گیاهی بسازید
یک بطری اسپری پلاستیکی بسازید و آن را با آب معمولی (ترجیحاً آب جوشیده خنک شده) پرکنید؛ سپس روغن‌های ضروری را حدود ۴۰ تا ۴۵ قطره (۶۰ میلی‌لیتر) به آب اضافه کنید و اسپری را تکان دهید. در نظر داشته باشید که روغن‌ها و آب به‌طور طبیعی در طول زمان جداسازی می‌شوند، بنابراین قبل از استفاده از آن باید هر بار بطری را تکان دهید.

روغن ضروری عصاره یک گیاه است که بر اساس تقطیر بخار یا آب آن به دست می‌آید. این روغن‌ها از گیاهان مختلفی به دست می‌آیند و به همین خاطر می‌توانند اثرات مختلفی بر روی بدن داشته باشند. بعضی از این روغن‌ها از طریق پوست و برخی از طریق تنفس وارد بدن گردد. تعدادی از این روغن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

۱-روغن درخت چای
درخت چای یک گیاه مفید برای از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست است که بوی مطبوعی دارد و به همین دلیل از آن برای رفع بوی بدن می‌توان استفاده کرد. برای استفاده می‌توانید روغن درخت چای را به آب اضافه کرده و بعد از حمام، به زیر بغلتان اسپری کنید.

۲- روغن اسطوخودوس
روغن گیاهی اسطوخودوس یکی دیگر از روغن‌هایی است که باعث مرگ باکتری‌های بدن می‌شود. برای خوشبو شدن بدن می‌توانید از مخلوط این روغن با جوش‌شیرین، خمیر درست کنید و آن را به زیر بغلتان بمالید؛ سپس اجازه دهید خمیر روی پوستتان خشک شود و آنگاه آن را بشویید.

۳- روغن لیمو
روغن لیمو ازجمله روغن‌هایی است که هم می‌توان از طریق تنفس و دهان مورد استفاده قرار بگیرد و هم می‌تواند بر روی پوست اعمال شود. این روغن برای پاک‌سازی بدن از سموم مفید است و باعث سم‌زدایی بدن از طریق خون و کبد می‌شود. کافی است ۱ الی ۲ قطره از این روغن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید و یا آن را در آب بریزید و به بدن اسپری کنید.

۴-اسانس گریپ‌فروت
اسانس گریپ‌فروت دارای خواص ضد باکتریایی است که در درمان عفونت‌های پوستی مؤثر واقع می‌شود و از این اسانس می‌توان به‌عنوان یک عطر خوشبوکننده طبیعی بدن استفاده کرد.

گام دوم: دم‌نوش شنبلیله
تخمه شنبلیله نوعی آنتی‌اکسیدان است که نه‌تن‌ها سموم بدن را از بین می‌برد بلکه از عفونت‌هایی که منجر به بوی بد می‌شود، جلوگیری می‌کند. برای خوشبو کردن بدن می‌توانید تخمه این گیاه را دم‌کنید و بعد از ۶ الی ۸ ساعت بنوشید. این گیاه را می‌توانید حتی به چای هم اضافه کرده و میل کنید.

گام سوم: انتخاب رنگ و جنس مناسب لباس
الیاف طبیعی مثل پنبه یا کتان، عرق را به خود می‌گیرند درحالی‌که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کند و باعث رطوبت و بوی بد عرق می‌شود بنابراین بهتر است در فصل تابستان از لباس‌هایی با الیاف طبیعی مانند ابریشم، نخ، پنبه و کتان استفاده نمایید. همچنین دقت کنید که رنگ لباس هم نقش مؤثری در میزان تعریق بدن دارد، چنانچه رنگ‌های روشن و خنک، حرارت بدن را به تعادل می‌رسانند و نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند.

گام چهارم: استفاده از پودر بچه
پودر بچه برای بزرگسالان هم قابل‌استفاده است. این پودر به دلیل رطوبت‌گیری پوست را تا حدی خشک نگه می‌دارد و از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می‌کند. پودر بچه در طول روز باید چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا مانند جوش‌شیرین قوی نیست، اما بوی مطبوع و خوشایند آن به‌پای جوش‌شیرین نمی‌رسد!

گام پنجم: نعناع درمانی کنید
نعناع از جمله گیاهان خنک کننده بدن است که مصرف آن به صورت خوراکی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان تعریق بدن در فصل تابستان داشته باشد؛ به همین دلیل بهتر است مصرف نعناع را در برنامه غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این حمام کردن با عصاره یا انسانس نعناع می‌تواند به خنک کردن، کاهش میزان تعریق و خوشبو شدن بدن کمک کند. برای این کار می‌توانید ۴ الی ۶ قطره از انسانس نعناع را به وان حمام اضافه کنید و نیم ساعت در آن دراز بکشید.

منبع: تبیان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی خوشبویی خوشبو کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه

به گزارش همشهری آنلاین، ماکادو یکی از ساده و خوشمزه ترین کتلت‌های مراکشی است که با استفاده از مواد اولیه و مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. این کتلت دارای طعمی تند است که می‌توان به عنوان شام و یا ناهار سرو کرد. این کتلت مناسب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذایی متفاوت بچشید اما زمان و یا حوصله کافی را برای این کار ندارید. طرز تهیه ماکودا در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید کتلت‌ها انواع مختلفی دارد که کتلت به دلیل حاضر شدن سریع و داشتی طعمی لذیذ محبوب است. از انواع کتلت می‌توان به کتلت پنیری، کتلت ماش و یا حتی کتلت ایتالیایی اشاره کرد. کتلت ماکودا را می‌توان با انواع سبزی‌های معطر مانند جعفری و گشنیز به دلخواه تزئین کرد.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

سیب مینی ۳ عدد

آرد ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

برگ گشنیز خرد شده ۱ مشت

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکودا مراکشی لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ماکودا باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست درون یک قابلمه مناسب آب پز کنید. پس از آب پز شدن سیب زمینی پوست آن را جدا نمایید و در کاسه‌ای رنده کنید. نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

تخم مرغ، برگ گشنیز خرد شده و سیر را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز دهید تا به خوبی مواد کتلت مخلوط شوند. مقداری از مواد کتلت را بردارید و در دست به صورت گرد کنید و در مقداری آرد بغلتانید. سپس تابه‌ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن کتلت‌های گرد خود را در تابه سراخ کنید. به دلخواه می‌توان شکل کتلت‌ها را با دست تغییر داد قبل از سرخ کردن. کتلت را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی و سرخ شود. پس از سرخ شدن کتلت را بر روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. زمانی که تمامی کتلت‌ها سرخ شد، آن را در ظرف مناسب بچینید و به همراه انواع سس، گوجه و یا حتی خیار شور سرو کنید.

کد خبر 846949 منبع: ایرنا برچسب‌ها سیب زمینی آشپزی توصیه‌ها و آداب خبر مهم آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن