Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم ساقی روز سه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی شهرستان کاشمر با تاکید بر اینکه باید به مقوله آسیب‌های اجتماعی به صورت تخصصی پرداخته شود افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب آمار و داده‌ها حرف اول را می‌زند.

وی تاکید کرد: آسیب‌ها باید اولویت بندی شوند و حل آنهایی که اورژانسی‌تر هستند با تهیه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشمر گفت: متاسفانه پمپاژ اخبار منفی روز به روز در حال افزایش است و نشاط و سرمایه اجتماعی کم و بی اعتمادی بیشتر می‎شود لذا ارگانهای دولتی باید به دنبال ارائه راهکار باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

ساقی افزود: تاکنون در حوزه‌های فرهنگی کارهای موازی بسیاری صورت گرفته که گاه یکدیگر را خنثی هم کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه نباید به صورت جزیره‌ای کار خود را انجام دهد مثلاً پژوهش‌ها و پایان نامه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داریم ولی در کتابخانه ها نگهداری می شود و کاربردی، عملیاتی و هدفمند نیست لذا به زودی شبکه دانشگاهی در کاشمر راه‌اندازی می شود تا ارتباط دانشگاه با صنعت، علوم انسانی و جامعه آسان شود.

دبیر کمیته تهیه سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان کاشمر نیز در این کارگروه گفت: نگاه علمی به مسائل اجتماعی شهرستان مغفول مانده در حالی که باید به مسائل اجتماعی نگاه طبیبانه داشت و از اظهار نظرهای سطحی در این خصوص پرهیز کرد.

عباس عابدی افزود: برای تحلیل وضعیت طلاق شهرستان کاشمر متولیان آمارها را به درستی در اختیار قرار نمی‌دهند و آنچه هم برروی سایت اداره ثبت احوال استان قرار دارد دست کاری شده و نقص دارد و این در حالی است که تا وقتی اطلاعات به طور کامل در اختیار قرار نگیرد نمی‌توان به درستی آسیب‌ها را تحلیل نمود و بدون شک اولین معضل برای تحلیل مسائل شهرستان نداشتن دسترسی سالم به آمار است.

وی اضافه کرد: آمارهایی که از سوی مسئولان برای تحلیل ارسال می‌شود بزک شده و غیر واقعی است و سرمایه اجتماعی در کاشمر رو به افول است و نگاه اداری، بوروکراسی سازمانی و از بالا به پائین در کاستن آسیب‌های اجتماعی دردی را دوا نمی‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشمر نیز در این نشست گفت: در جلسه قبل کارگروه اجتماعی، فرهنگی مصوب شد دستگاههای اجرایی اطلاعات و آمار دقیق حوزه کاری خود و پژوهش‌های صورت گرفته با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر که مسئولیت تهیه سند آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارد قرار دهند ولی جزء چند اداره سایر ادارات تاکنون اقدامی نکرده‌اند.

مرادعلی احمدزاده افزود: برخی مسئولان با عنوان محرمانه بودن آمار ارائه آن را منوط به خود ادارات کل استان کرده‎اند حال آنکه باید برای تهیه سند و تحلیل وضعیت آسیب‎های اجتماعی اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشمر کاهش آسیب‌های اجتماعی را جزء مطالبات نظام عنوان کرد و ادامه داد: باید این سند هر چه سریعتر تهیه و پس از بومی سازی راه حل ها به استان ارسال شود.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده بود.

اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف‌قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل