Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،کمال اکبری  معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در هجدهمین نشست معاونان ومدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور  با اشاره به تاثیر مشارکتی سازمان‌های مردم نهاد در کاهش ارتکاب جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: حمایت و توسعه سازمان‌ها در قالب حمایت معنوی، حمایت قانونی و ایجاد بستر‌های مناسب برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی در سازمان‌های مردم‌نهاد تبلور پیدا می‌کند تصریح کرد: مشارکت اجتماعی یکی از الزامات توسعه اجتماعی است و مناطق آزاد به واسطه قوانین خاص بستر مناسبی برای اینگونه فعالیت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در تدوین لایحه سازمان‌های مردم نهاد به دولت کمک کردند گفت: دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه تعامل با NGO‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وظیفه دولت و مسئولین منطقه است افزود: تفاهم نامه‌ای بین مناطق آزاد و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد می‌شود و اختیارات مربوط به صدور مجوز و فعالیت‌های سمن‌ها به سازمان‌های مناطق آزاد تفویض می‌شود.  

علی حسنلو مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه مشارکت‌های محلی و اجتماعی در مناطق آزاد می‌توانند ضعف‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برطرف کنند.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد با ایجاد زمینه لازم برای آشنا کردن مردم با وظایف خود و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توانند با فراهم بودن بستر‌های لازم، نقش موثری در نهادینه ساختن این امر داشته باشند.

حسنلو با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد نقشی تعیین‌کننده در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی برعهده دارند ادامه داد: قشی که به دلیل سه ویژگی بارز غیرانتفاعی بودن، داوطلبانه و غیرسیاسی بودن مشخص شده است.

وی تصریح کرد:‌این ویژگی‌ها باعث شده‌اند فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه فرهنگ و اخلاق شهروندی در سطح جامعه ارتقا یابد.

حسنلو از عزم معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد برای بهره مندی از ظرفیت ویژه سازمان‌های مردم نهاد، سمن‌ها و اجتماعات محلی خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد واسطه مناسبی میان نهاد‌های دولتی و جامعه شده و مشارکت مردمی را در پی دارند.

وی  گفت: اگر در مناطق آزاد در زمینه‌های فرهنگی هزینه‌های بسیاری میشود، ولی بازده مناسبی دریافت نمیشود دلیلش عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های اجتماعی است.

  انتهای پیام/م     منطقه آزاد ماکو میزبان هجدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی  مناطق آزاد تجاری  کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محمد شعاعی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت -در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می‌شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است، اظهار کرد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت‌هاست که از آن حرف زده می‌شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی‌ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام مردم هستند.

شعاعی اقدام مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمام ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در استانداری زنجان دو روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می‌شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می‌شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 747878

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود