Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتلوورتور پژوهشگر و کارشناس منع غنی سازی اورانیوم و گسترش سلاح هسته‌ای در بنیاد تحقیقات راهبردی Fondation Pour la Recherche (اف آر اس ) روز سه شنبه در شبکه تلویزیونی "آرته" افزود: ایران نباید با تصمیم‌ها و اقدامات خود بهانه‌ای دست آمریکا دهد تا آنها به این بهانه اجماع جهانی علیه این کشور شکل دهند.

شبکه تلویزیونی "آرته" در میزگردی با حضور کارشناسان سیاسی به بررسی موضوع افزایش تنش میان ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه و به باید ها و نبایدهای رفتار و تصمیم گیری دو کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میزگرد سیاسی، ژان-کریستوف پلوکن، سردبیر روزنامه فرانسوی زبان لاکروا و مسئول موضوعات بین المللی گفت: "مقامات ایرانی کاملاً این اندیشه را در سر ندارند که خود را به سلاح هسته‌ای تجهیز کنند و به برنامه هسته ای به عنوان ابزار بازدارندگی نگاه می کنند.

در همین ارتباط، ژنرال "دومینیک ترنکن" روز گذشته در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه تلویزونی فرانس ۲۴ در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: اگر بخواهم انصاف را رعایت کنم، این آمریکایی‌ها بودند که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدند و کار را به اینجا رساندند. این را من نمی گویم بلکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می‌گوید. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود پایبندی ایران به تعهدات خود را تائید کرده اند.

وی گفت: آنها (بازرسان آژانس) تقریباً در همه مراکز هسته‌ای ایران دوربین دارند و بارها اعلام کرده اند که ایران همواره توافق را رعایت کرده است. ایرانی‌ها امروز می‌گویند ما از این پس بخش کوچکی از توافق را رعایت نمی‌کنیم، اما هنوز راه برای رسیدن به تفاهم و توافق وجود دارد.

این مقام نظامی فرانسه خاطر نشان کرد: باید یادآوری کنم که دموکرات‌های آمریکا کاملاً با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران مخالفند. آنها گفته اند که اگر در انتخابات ریاست جمهوری آتی به قدرت برسند، به توافق هسته‌ای باز خواهند گشت. ایران نیز از این فرصت به خوبی استفاده می‌کند و سعی می‌کند تا با در تنگنا قرار دادن ترامپ، وی را در موقعیت دشواری قرار دهد. در این شرایط است که اگر ترامپ در انتخابات آتی رأی نیاورد، دموکرات‌ها بر سر کار می آیند و می‌توان دوباره توافق را روی میز قرار داد.

وی هشدار داد: آمریکا در نظر دارد با فشار بر روی ایران، مقامات این کشور را به اشتباه وادار کنند.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز دومینیک دو ویلپن نخست وزیر اسبق فرانسه در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک گفته بود که دونالد ترامپ به توافق با ایران نیاز دارد چرا که وی می‌خواهد به افکار عمومی نشان دهد قادر است برای مردم آمریکا پیروزی دیپلماتیک به همراه آورد.

وی افزود: به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان زیادی باقی نمانده است و ترامپ به دنبال توافق با ایران است.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد؛ اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی رو به رو شد. جمهوری اسلامی ایران نیز پس از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات دیگر امضا کنندگان این توافق، اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد. ۹۰۴۱

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، شرکت ملی راه‌آهن آلمان موسوم به «دویچه‌بان» روز سه‌شنبه ۲۶ مارس اعلام کرد که با اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان (GDL) برای کاهش ساعت کار هفتگی لوکوموتیوران‌ها به توافق رسیده است.

به این ترتیب دویچه‌بان با این توافق به اعتصاب‌های متعدد لوکوموتیوران‌های آلمان از نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون گذشته پایان داد، اعتصاب‌هایی که گاهی همه سفرهای ریلی در سراسر این کشور را متوقف می‌کرد.

بر اساس این توافق، از سال ۲۰۲۶ تا سال ۲۰۲۹ ساعات کاری شیفتی به تدریج از ۳۸ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته بدون تغییر دستمزدها کاهش می‌یابد.

در این توافق تصریح شده است که لوکوموتیوران‌های آلمان در صورت تمایل می‌توانند تا ۴۰ ساعت در هفته با ۲.۷ درصد حقوق بیشتر برای هر ساعت اضافی کار کنند.

مارتین سیلر، مدیر منابع انسانی دویچه‌بان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین از این توافق به عنوان یک راه حل «مدرن» در زمانی‌که آلمان با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است، نام برد.

افزایش ۴۲۰ یورویی ماهانه در دستمزد لوکوموتیوران‌ها که طی دو مرحله اعمال می‌شود و همچنین یک کمک ۲۸۵۰ یورویی به آن‌ها برای مقابله با هزینه‌های تورم یکی دیگر از محورهای توافق دویچه‌بان و اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان است.

کلاوس وسلسکی، رئیس اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان در یک نشست مطبوعاتی با ابراز تأسف از مشکلاتی که برای مسافران در زمان اعتصاب‌های لوکوموتیوران‌ها ایجاد شده بود، گفت که حل مناقشه بر سر ساعت کاری و میزان دستمزدها نباید اینقدر طولانی می‌شد.

در ماه‌های گذشته، اعتصاب‌های متعدد و گسترده در آلمان، بر مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در بحبوحه رکود قریب‌الوقوع در این کشور افزودند.

تورم بالا و کمبود نیروی کار باعث مناقشه بر سر دستمزدها در بخش های کلیدی حمل و نقل، از جمله راه آهن ملی، حمل و نقل هوایی و حمل و نقل عمومی شده است.

حقوق‌بگیران در آلمان در پی بالارفتن تورم و گرانی، خواهان دستمزدهای بالاتر هستند. آلمان پس از همه‌‌گیری کرونا و به‌خصوص پس از حمله روسیه به اوکراین، تورمی را تجربه کرده که از زمان شوک‌های نفتی دهه ۱۹۷۰ تاکنون مشاهده نشده است.

اعتصاب‌ها در حالی در آلمان ادامه داشت که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی ۰.۳ درصد کاهش نشان می‌داد.

 

دیگر خبرها

  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • روحانی عوامل خروج ترامپ از برجام را اعلام کرد
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند